Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Prima masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vecchio
    replied
    Originally posted by Barba View Post
    O sa montez un ceas de sah pe bord, dau o palma la fiecare oprire, nu ma risc sa stric bateria.
    Desteapta chestie .
    O poti breveta.

    Leave a comment:


  • Barba
    replied
    Originally posted by ascomp View Post
    Asta este tot ce ne mai trebuie sa numaram si pornirile start-stop. :-) A dracului progres :-)
    O sa montez un ceas de sah pe bord, dau o palma la fiecare oprire, nu ma risc sa stric bateria.

    Leave a comment:


  • Vecchio
    replied
    Originally posted by Barba View Post
    Asa arata bateria originala Stepway 0.9 Tce, 2017, cu start-stop. Nu vad nici un AGM pe baterie.
    E baterie EFB (Enhanced Flooded Battery)
    Ultima tehnologie pentru echipare primara a vehiculelor standard Start-Stop.
    Suporta un numar de ciclari de 2 ori mai mare decat toate gamele conventionale
    Capacitate de incarcare ridicata pentru recuperarea mai rapida a energiei pe timpul deplasarii.
    Rezistenta la inclinatii pana la 55°
    Putere de pornire buna
    ​Durata de functionare ridicata
    Fara intretinere
    Nu este deep cicle.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Ei bine, ar trebui să existe un sistem de măsurare în permanență a nivelului bateriei și de dezactivare a mecanismului start-stop atunci când încărcarea bateriei scade sub limita considerată minimă (la unele mașini este tensiunea de 7.6V). Dar eu zic să nu avem prea mare încredere în baterie să suporte așa ceva.

    O poveste puțin mai lungă despre start-stop. El a fost răspândit (și chiar cerut obligatoriu în anumite țări) în Europa tot din motive de ecologism, de reducere a poluării în orașe. Exact ca povestea dieselului care acum se întoarce și se descoperă că a fost greșită. În America, tehnologia nu a fost aprobată prea repede ci după mai mulți ani de cercetare și studii. N-aș zice că nu au avut dreptate.



    Imaginea de mai sus de la Johnson Controls. Iar următorul paragraf priovine dintr-o cercetare făcută în acei ani de "probe" de către Pacific Crest, un fond de investiții care era interesat de valoarea tehnologiei.

    "Gen1 AGM and enhanced flood batteries perform poorly, leaving future market share in doubt. The start-stop battery cranks the engine 10x more than a traditional battery, and the lead-acid chemistry is simply unsuited for this workload. Current AGM and EFBs degrade rapidly, with AGM batteries losing half of the charge acceptance within two weeks after first use (i.e., it loses half of its fuel-efficiency gains). They are not good at holding steady
    voltage during a stopping event (e.g., car stereos/windshield wipers may not work when the car engine turns off).

    Overwhelmingly, OEMs are interested in satisfying the European legislation at the lowest cost. With few exceptions, cost is the first, second and only consideration. The poor performance of the AGM battery is something these OEMs are willing to live with as they assume consumers (and regulators) will not notice or care about the fuel-efficiency losses soon after purchase. Representatives from Ford, BMW and Porsche all dismissed ultracapacitors solely on cost, even while recognizing the greater performance.

    By 2013, start-stop batteries need to get much better. The next-generation battery, expected to be introduced initially in 2013 models, is expected to do much more than current models and stretch lead-acid battery technology further. OEMs are demanding significant technology advancements to meet customer demands and higher fuel efficiency standards. The Gen2 battery not only will do start-stops, but also basic regenerative braking, start-stop during deceleration and electric boost during acceleration. The battery will, therefore, need to be able to handle more cranking events, and more charge. Also, the battery will need to operate a partial state of charge (i.e., normally hold 70% to 80% charge) in order to absorb energy from braking events.

    Generally speaking, batteries need a 4x improvement in charge acceptance and a 3x increase in cycle life to meet OEM demands for 2013. Lead-acid batteries, ultrabatteries and ultracapacitors are all vying for share in the Gen2 start-stop market. No OEM is committed to a single future technology, although most of the OEM testing is focused on improving AGM batteries. Most OEMs (e.g., BMW) are waiting to see the final specs on Gen2 AGM batteries before turning their attention to alternatives such as ultracapacitors. If lead-acid manufacturers can produce an improved version at the current price point, AGM will continue to dominate the start-stop market, in our view.


    Acesta era un studiu din 2011. Cred că a avut dreptate și bateriile s-au mai îmbunătățit după acea perioadă. Dar mie personal, 5-6 ani mi se pare prea puțin timp pentru a verifica efectele acestei tehnologii asupra bateriei, motorului și sistemului de aprindere (care va face un număr de aprinderi cu un ordin de mărime mai mare decât al unei mașini fără start-stop).

    Leave a comment:


  • ascomp
    replied
    Asta este tot ce ne mai trebuie sa numaram si pornirile start-stop. :-) A dracului progres :-)

    Eu la masina cealalta apas buton de dezactivare insa dezactivarea se uita dupa ce se opreste motorul.

    Eu nu sunt de acord cu start-stop ul asta dar asta e o alta discutie.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    @Barba și @Selep, bateriile EFB sunt pentru start-stop. Vă citez de la Johnson Controls, producător major mondial de baterii (posesorul mărcii Varta).

    Internal Combustion Engine Vehicles
    Vehicles powered by internal combustion engines represent the majority of the automotive market. They use lead-acid batteries to start the vehicle and power accessories. These batteries need to be reliable and, as electrical systems become more demanding, increasingly durable.

    View our products for internal combustion engine vehicles:

    Standard flooded batteries
    Enhanced flooded batteries (EFB)
    Absorbent glass mat batteries (AGM)


    Ultimele două categorii sunt pentru motoarele start-stop. EFB sunt baterii similare cu cele cu plumb/acid, deci nu trebuie niciodată descărcate prea mult (deep cycle). Dar în loc de 80-90% descărcare cât tolerează o baterie normală, ele tolerează 60% descărcare fără a se deteriora. De aceea sunt folosite în mașinile cu start-stop "entry". Adică low-cost. Putem să facem și un calcul referitor la câte start-stopuri se pot face. Eu aș sugera să nu exagerați. Nu faceți la fiecare semafor că le cam distrugeți.

    Ultima categorie este AGM și se descarcă tot cam ca EFB dar are durata de viață mai mare, adică rezistă la abuzurile start-stop-ului ceva mai mult și se folosește în mașinile care au sisteme de frânare cu regenerare de energie.... are și Sandero așa ceva (mai nou), Renault îl numește "alternator deștept".


    PS: Încerc o estimare... nu faceți mai mult de 3-4 start-stopuri la 20 de minute. N-am timp acum pentru un calcul exact dar m-ar interesa dacă cineva are detalii ... tre' să căutăm niște parametri (cât curent se consumă la pornire, știu cât se încarcă de la alternatorul Sandero-ului, estimăm cât consumă instalația electrică și ne rezultă numărul de start-stopuri).
    Last edited by gecmc94; 24 April 2017, 23:22.

    Leave a comment:


  • Selep
    replied
    Dimineata cand am fost sa imi schimbe bateria eram grabit sa ajung la servici si nu m-am uitat in detaliu la ce mi-au pus. Acum cand am iesit m-am uitat si vad ca mi-au pus de 50 cu "ochi magic".
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Barba
    replied
    Nu stiu nici eu cum e ca la carte, eu am avut diesel inainte timp de 11 ani, si acolo trebuia sa astept (depindea de temperatura de afara) asa ca m-am obisnuit, si astept si la benzinarul asta mic, dar nu mult, 1-2-3 secunde.

    Leave a comment:


  • Selep
    replied
    Aceasta e bateria cu care a venit masina, cea care s-a defectat.

    Si apropo de asta, am o intrebare. Afecteaza cu ceva bateria daca lasi sa se stinga/nu lasi sa se stinga martorii din bord inainte sa pornesti motorul?
    Eu mereu las sa se stinga si apoi pornesc, dar nu stiu cum e corect.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Barba
    replied
    Asa arata bateria originala Stepway 0.9 Tce, 2017, cu start-stop. Nu vad nici un AGM pe baterie.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Am bateria Rombat originală de 60Ah la Stepway generația 2 (post 2013).

    Barba, la mașinile start-stop ar trebui folosite baterii mai deosebite, de tip AGM. Sunt curios, spune-ne ce baterie ai.

    Leave a comment:


  • Selep
    replied
    Tot de 40 aveam si inainte, dar ma gandesc eu asa ca e prea mica totusi. Cei de la service au zis ca daca vreau imi pot pune mai mare, contra cost, evident. Am zis ca nu, sa imi schimbe bateria pe garantie si mai incolo poate o sa imi iau una mai mare.

    Leave a comment:


  • ascomp
    replied
    Ce stiu eu, ca am o masina cu prostia asta de Start-Stop, e ca baterile pentru chestia asta sunt mult mai scumpe, de peste 2 ori, decat cele obisnuite, au alte standarde. Cand mi-a spus un prieten ca la start&stop sunt alte baterii mult mai scumpe, si cand am vazut ca sunt peste 800 lei era sa lesin.

    Leave a comment:


  • Barba
    replied
    Si la start-stop cum o sa fie atunci? Ieri am circulat seara, faza scurta, radio, caldura si oprire pornire cam de vreo 20 ori. Cat o sa tina bateria?

    Leave a comment:


  • ascomp
    replied
    Pai cred ca in original la motorul de 1.2 benzina bateria este de 50 sau 52 Ah

    Si ei au pus ca la Tico de 40 Ah. Ce tare. Si ce imi place mie chestia ca peste tot in toate cartile si garantiile scrie ca trebuie baterie de aceiasi capacitate nici mai mare nici mai mica.
    Eu nu as accepta sa imi puna o baterie de alta capacitate decat cea care scrie in carte. Bineinteles daca ma prind de asta :-)

    Chestia e ca pesta cativa ani la -20 grd iarna poate o sa invarta mai greu.

    La dracu ca daca se strica o roata si mergi la ei in garantie iti pun roata de 13 sau 14 inch :-)
    Last edited by ascomp; 24 April 2017, 14:43.

    Leave a comment:

Working...
X
Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
Politica de Securitate Google