Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Omologare Jante: Petitie Catre Fabrica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Mă... Chiar nu are sens să mă mai contrazic... Un singur lucru îți zic:
    Dacă ai vrea ca suprafața de contact între cauciucurile tale și sol să fie mai mică decât lățimea maximă a cauciucului, ar trebui să ți le umfli la vreo 6 bari. Și nici atunci n-o să meargă!
    Chiar nu ai văzut niciodată că pneul este mai bombat (decât lățimea lui normală) la partea de jos, unde e în contact cu solul?
    Încearcă un exercițiu de imaginație...
    Echipat iarna cu 165/80/R14 !

    Comment


    • #32
      De ce te mai lauzi ca nu vrei sa te contrazici si dupa aia o faci fara sa te documentezi? Imi pare rau dar standardele astea nu sunt un "exercitiu de imaginatie".

      Latimea standard este masurata in punctul unde cauciucul este cel mai lat, este latimea standard (i.e. 185, 195, etc). In imaginea de mai jos e marcata cu "section width".
      Latimea care intra in contact cu solul e mai mica decat sectiunea pentru un cauciuc umflat normal. Pe site-ul Falken e trecuta in tabel ca "thread width" iar in imaginea de mai jos ca "footprint width". Evident, dimensiunea variaza in functie de presiunea din pneu, de geometria individuala a fiecarui tip de cauciuc, dar standardul se refera la latimea "balonului", tocmai pt ca latimea suprafetei de contact nu poate fi masurata cu precizie fiindca variaza. Se foloseste latimea balonului pentru ca aceasta este un indicator mai bun pentru plaja de latimi de janta pe care se poate monta cauciucul.



      Referindu-ma la ce ai zis tu, singurul caz in care latimea suprafetei de contact este mai mare decat latimea maxima (standard) a cauciucului e cand acesta e prea desumflat.
      Cand un pneu e umflat la presiunea corecta, masurand cu rigla suprafata de contact, vei observa ca e mai mica decat latimea trecuta pe anvelopa. simple as that.

      Jante mai mari pe Sandero: petitie!

      Comment


      • #33
        Hai s-o lăsăm baltă...
        Echipat iarna cu 165/80/R14 !

        Comment


        • #34
          Vroiam să zic: "Siiiiiiigur că da... Hai s-o lăsăm baltă!".

          Am revenit. Am citit și eu la ei pe site și zic așa:
          "Omologarea individuala se efectueaza pentru vehiculele rutiere prezentate la RAR si care se gasesc intr-una din urmatoarele situatii:"
          Și avem:
          "c) vehicule rutiere inmatriculate in Romania, dar la care s-au modificat caracteristicile constructive mentionate in CIV." Bun! Înseamnă că oricine poate, nu doar persoanele juridice, sau fabricanții.
          Iar tu ai scris în petiție că "O astfel de omologare depaseste cu mult costul unui set de jante si anvelope de performanta." și vrem să facă Dacia acest lucru în locul nostru. Hmm... Și ce dacă costă mult? Poate unii își permit. Să-i lăsăm mai de grabă pe ei să-și facă. Oricum, pentru Dacia ar fi o scuză în plus să ridice prețurile la mașini, gândește-te. Deci, poate unii nu vor, dar îi va afecta prețul un pic crescut al mașinii.

          Reîntorcându-mă, totuși, la chestiunea cu suprafața de contact, că, deh, și la facultate am fost singurul căruia îi plăcea să le explice celorlalți colegi și-și oferea ajutorul... Încearcă să te uiți de sus la roată, chiar de deasupra ei, și să observi o ușoară umflătură. Zic o ușoară umflătură! Chiar și la presiunea corectă din pneu! Iar asta va exista întotdeauna, oricât de tare ai umfla cauciucul, fiindcă în acel loc greutatea apasă pe el. Nicăieri nu există vreo apăsare pe cauciuc, sau vreo tangență, decât în acel loc! Bineînțeles, dacă-i mai moale, deformația va fi mai mare, dacă-i mai tare, va fi aproape insesizabilă. Iar asta se traduce printr-o suprafață de contact - să zic o lățime - puțintel mai mare decât lățimea cauciucului. De ordinul câtorva mm.

          Deci, chiar nu mai vreau să fiu contrazis de cineva, decât dacă vine și atașează o poză făcută din față la un pneu echipat pe un autoturism, la nivelul contactului, dar să se vadă și un pic din înălțimea lui, să zicem, un sfert, sau o treime... Că mai mult nu poți, din cauza barei de protecție.
          Poza să nu fie făcută de foarte de aproape, ci aproximativ de la 1,5-2 m.

          Mai vorbim!
          Last edited by Ktulu; 24 March 2011, 10:53.
          Echipat iarna cu 165/80/R14 !

          Comment


          • #35
            Dupa discutiile avute cu cei de la RAR, mi s-a explicat ca pentru omologarea jantelor (aka trecerea lor in CIV), trebuie sa refac toate testele dinamice ale masinii, teste care costa undeva la 1000 de euro si trebuiesc repetate in cazul in care ceva nu merge, evident pe cheltuiala clientului. Mai mult, omologarea este individuala, deci non-transmisibila. Sunt de acord ca testele sunt scumpe, problema mea e partea cu "non-transmisibila", adica daca eu fac azi omologarea si tu vii maine cu o masina identica, trebuie sa platesti din nou si sa refaci testele... In Germania de ex, omologarea e facuta de TUV si aplicabila tutoror masinilor de tipul ala, mult mai eficient si mai ieftin.

            Suprafata de rulare a cauciucului este masurata de producator cu cauciucul fara sarcina pe el. Dimensiunea suprafetei de rulare este data de unii producatori (ex Falken). Totusi, o sa masor cele trei seturi de roti pe care le am acasa si o sa postez pozele cu masuratorile (ruleta pe roata), in felul asta distorsiunile aparatului foto nu vor influenta masuratoarea. Am doua seturi de 185/65 R15 si unul de 205/40 R17.
            Daca e cum zici tu, gumele ar trebui sa aiba suprafata de rulare mai mare de 185mm, respectiv 205mm atunci cand masina sta pe sol? Aste e ceea ce vrei sa zici?
            Jante mai mari pe Sandero: petitie!

            Comment


            • #36
              Pai daaaaaaaaa...... Exact despre asta vorbeam! Nu ma refeream deloc la gumele cand nu sunt montate. In cazul ala, e clar ca au supraf. de contact mai mica decat latimea lor, pt. ca, oricum, sunt rotunjite, si intr-un plan, si in celalalt.
              Deci, n-are sens sa masori, daca nu sunt echipate pe masina.
              Dar, oricum, daca (cred eu) ne-am inteles in sfarsit, atunci n-are rost sa mai masori nimic.
              Echipat iarna cu 165/80/R14 !

              Comment


              • #37
                Primele 2 poze:
                Toyo Proxes T1-R 205/40 R17. Latime efectiva a suprafetei de rulare la presiune de 2atm in guma: ~175mm

                Urmatoarele 2:
                Gume iarna 195/60 R15. Latime efectiva la 2.2 atm (montate pe spate la un MCV): ~170mm

                Ultimele 2:
                Dunlop 205/55 R16. Latime efectiva (n-am verificat presiunea, masina a fost aleasa aleator din zona): ~185mm

                Dupa cum e evident de vazut, latimea efectiva de contact cu solul este mai mica decat cea trecuta pe anvelopa. Mai mult, ea variaza si de la un model de anvelopa la altul (vezi diferenta dintre Toyo si Dunlop la aceasi latime a balonului).

                Recapitulam:
                1. Producatorii trec pe site-ul lor faptul ca suprafata de rulare e mai mica decat cea a balonului.
                2. In poze se vede clar ca asta se intampla si cand anvelopa e montata pe masina. Am ales 3 anvelope cu pereti laterali diferiti ca sa vezi ca regula nu variaza, e la fel si pentru cauciucuri sport cu talon mic (Toyo-urile), si pentru cele "mediii" (Dunlop-urile) si pentru cele de iarna (Cele de iarna).
                Attached Files
                Jante mai mari pe Sandero: petitie!

                Comment


                • #38
                  Poate ma puteti lamuri, de ce vreti o marime mai mare a jantei/anvelopei?
                  In afara de avantajele legate de tinuta de drum si aspect , mai exista altceva?
                  Totusi sandero este o masina de oras low cost , credeti ca daca vor fi disponibile jante mai mari vor fi doritori sa justifice aceasta optiune ?
                  Eu din cate am vazut mai mult de 1/2 au jante de tabla si eu unu nu as da in plus 400-500 de euro , nu mai vorbesc de preturile anvelopelor .

                  Comment


                  • #39
                    Da, măi... Ceea ce ai pozat și ai spus este corect. Scuzele de rigoare...
                    Dar faza e că EU am fost neclar cu privire la ceea ce am scris.
                    Oricum, noroc că ai făcut fotografiile acestea, ca să mă faci să înțeleg că chiar nu mă făcusem clar! Am coborât imediat în parcare, să văd și eu.
                    Eu una scriam, dar alta gândeam, se pare.
                    O să încarc și eu curând niște poze, ca să îți arăt. De fapt, mă refeream strict la comparația dintre calea de rulare și... Tot calea de rulare! Și anume: calea de rulare, de fapt, suprafața de contact devine mai lată la contactul cu solul decât în rest, dar, așa cum scriai și tu (corect), tot nu va fi niciodată mai lată decât lățimea maximă a anvelopei.
                    Pricepi? Deci, a fost o neînțelegere, datorată faptului că eu nu mă exprimasem clar. Asta e...
                    Echipat iarna cu 165/80/R14 !

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Ktulu View Post
                      Nu, 152 mm nu este la partea suprafeţei de rulare (cum să aibă anvelopa lăţimea de 185, dar supraf. de contact să aibă lăţimea de DOAR 152?!?!). Aia e doar distanţa dintre "umerii" anvelopei. Nu ştiţi că supraf. de contact e chiar mai lată decât 185?
                      Scuza-ma, dar ai gresit cu atata precizie incat ai dat impresia ca nu stii despre ce vorbesti...
                      Jante mai mari pe Sandero: petitie!

                      Comment


                      • #41
                        Eu am ales varianta 235/35/r18 si va pot spune ca nu am nici un fel de probleme cat despre omologarea RAR trebuie sa gasim pe cineva dispus sa plateasca suma de 6000 de ron cu toate taxele dar binenteles fara spagile de rigoare.... si se vor omologa iar dupa aceea cine vrea sa isi omologheze va platii o taxa modica ca la toate celelalte marci de masini.....Pt poze cautati in my ride RIP apz-ul

                        Comment


                        • #42
                          sunt de acord si pentru logan

                          Comment


                          • #43
                            Bai astia care vreti jante si pneuri exotice...va adunati vreo 20-30 puneti banii si mergeti si omologati dimensiunea.

                            ps. eu as fi multumit sa fie omologate gume de 195/65/15 (se gasesc gume SH la greu pe dimensiunea asta)

                            Dupa ce dreaq sa omologhezi jante de 17" la 75 - 85 CP si mai ales gume cu inaltimea de 30-40 ? Sa iti rupi suspensiile prin gropile patriei si mai ales sa ai demarajul unei carute ?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google