Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Prima masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Nu stiu nici eu cum e ca la carte, eu am avut diesel inainte timp de 11 ani, si acolo trebuia sa astept (depindea de temperatura de afara) asa ca m-am obisnuit, si astept si la benzinarul asta mic, dar nu mult, 1-2-3 secunde.

    Comment


    • #47
      Dimineata cand am fost sa imi schimbe bateria eram grabit sa ajung la servici si nu m-am uitat in detaliu la ce mi-au pus. Acum cand am iesit m-am uitat si vad ca mi-au pus de 50 cu "ochi magic".
      Attached Files

      Comment


      • #48
        @Barba și @Selep, bateriile EFB sunt pentru start-stop. Vă citez de la Johnson Controls, producător major mondial de baterii (posesorul mărcii Varta).

        Internal Combustion Engine Vehicles
        Vehicles powered by internal combustion engines represent the majority of the automotive market. They use lead-acid batteries to start the vehicle and power accessories. These batteries need to be reliable and, as electrical systems become more demanding, increasingly durable.

        View our products for internal combustion engine vehicles:

        Standard flooded batteries
        Enhanced flooded batteries (EFB)
        Absorbent glass mat batteries (AGM)


        Ultimele două categorii sunt pentru motoarele start-stop. EFB sunt baterii similare cu cele cu plumb/acid, deci nu trebuie niciodată descărcate prea mult (deep cycle). Dar în loc de 80-90% descărcare cât tolerează o baterie normală, ele tolerează 60% descărcare fără a se deteriora. De aceea sunt folosite în mașinile cu start-stop "entry". Adică low-cost. Putem să facem și un calcul referitor la câte start-stopuri se pot face. Eu aș sugera să nu exagerați. Nu faceți la fiecare semafor că le cam distrugeți.

        Ultima categorie este AGM și se descarcă tot cam ca EFB dar are durata de viață mai mare, adică rezistă la abuzurile start-stop-ului ceva mai mult și se folosește în mașinile care au sisteme de frânare cu regenerare de energie.... are și Sandero așa ceva (mai nou), Renault îl numește "alternator deștept".


        PS: Încerc o estimare... nu faceți mai mult de 3-4 start-stopuri la 20 de minute. N-am timp acum pentru un calcul exact dar m-ar interesa dacă cineva are detalii ... tre' să căutăm niște parametri (cât curent se consumă la pornire, știu cât se încarcă de la alternatorul Sandero-ului, estimăm cât consumă instalația electrică și ne rezultă numărul de start-stopuri).
        Last edited by gecmc94; 24 April 2017, 23:22.

        Comment


        • #49
          Asta este tot ce ne mai trebuie sa numaram si pornirile start-stop. :-) A dracului progres :-)

          Eu la masina cealalta apas buton de dezactivare insa dezactivarea se uita dupa ce se opreste motorul.

          Eu nu sunt de acord cu start-stop ul asta dar asta e o alta discutie.

          Comment


          • #50
            Ei bine, ar trebui să existe un sistem de măsurare în permanență a nivelului bateriei și de dezactivare a mecanismului start-stop atunci când încărcarea bateriei scade sub limita considerată minimă (la unele mașini este tensiunea de 7.6V). Dar eu zic să nu avem prea mare încredere în baterie să suporte așa ceva.

            O poveste puțin mai lungă despre start-stop. El a fost răspândit (și chiar cerut obligatoriu în anumite țări) în Europa tot din motive de ecologism, de reducere a poluării în orașe. Exact ca povestea dieselului care acum se întoarce și se descoperă că a fost greșită. În America, tehnologia nu a fost aprobată prea repede ci după mai mulți ani de cercetare și studii. N-aș zice că nu au avut dreptate.



            Imaginea de mai sus de la Johnson Controls. Iar următorul paragraf priovine dintr-o cercetare făcută în acei ani de "probe" de către Pacific Crest, un fond de investiții care era interesat de valoarea tehnologiei.

            "Gen1 AGM and enhanced flood batteries perform poorly, leaving future market share in doubt. The start-stop battery cranks the engine 10x more than a traditional battery, and the lead-acid chemistry is simply unsuited for this workload. Current AGM and EFBs degrade rapidly, with AGM batteries losing half of the charge acceptance within two weeks after first use (i.e., it loses half of its fuel-efficiency gains). They are not good at holding steady
            voltage during a stopping event (e.g., car stereos/windshield wipers may not work when the car engine turns off).

            Overwhelmingly, OEMs are interested in satisfying the European legislation at the lowest cost. With few exceptions, cost is the first, second and only consideration. The poor performance of the AGM battery is something these OEMs are willing to live with as they assume consumers (and regulators) will not notice or care about the fuel-efficiency losses soon after purchase. Representatives from Ford, BMW and Porsche all dismissed ultracapacitors solely on cost, even while recognizing the greater performance.

            By 2013, start-stop batteries need to get much better. The next-generation battery, expected to be introduced initially in 2013 models, is expected to do much more than current models and stretch lead-acid battery technology further. OEMs are demanding significant technology advancements to meet customer demands and higher fuel efficiency standards. The Gen2 battery not only will do start-stops, but also basic regenerative braking, start-stop during deceleration and electric boost during acceleration. The battery will, therefore, need to be able to handle more cranking events, and more charge. Also, the battery will need to operate a partial state of charge (i.e., normally hold 70% to 80% charge) in order to absorb energy from braking events.

            Generally speaking, batteries need a 4x improvement in charge acceptance and a 3x increase in cycle life to meet OEM demands for 2013. Lead-acid batteries, ultrabatteries and ultracapacitors are all vying for share in the Gen2 start-stop market. No OEM is committed to a single future technology, although most of the OEM testing is focused on improving AGM batteries. Most OEMs (e.g., BMW) are waiting to see the final specs on Gen2 AGM batteries before turning their attention to alternatives such as ultracapacitors. If lead-acid manufacturers can produce an improved version at the current price point, AGM will continue to dominate the start-stop market, in our view.


            Acesta era un studiu din 2011. Cred că a avut dreptate și bateriile s-au mai îmbunătățit după acea perioadă. Dar mie personal, 5-6 ani mi se pare prea puțin timp pentru a verifica efectele acestei tehnologii asupra bateriei, motorului și sistemului de aprindere (care va face un număr de aprinderi cu un ordin de mărime mai mare decât al unei mașini fără start-stop).

            Comment


            • #51
              Originally posted by Barba View Post
              Asa arata bateria originala Stepway 0.9 Tce, 2017, cu start-stop. Nu vad nici un AGM pe baterie.
              E baterie EFB (Enhanced Flooded Battery)
              Ultima tehnologie pentru echipare primara a vehiculelor standard Start-Stop.
              Suporta un numar de ciclari de 2 ori mai mare decat toate gamele conventionale
              Capacitate de incarcare ridicata pentru recuperarea mai rapida a energiei pe timpul deplasarii.
              Rezistenta la inclinatii pana la 55°
              Putere de pornire buna
              ​Durata de functionare ridicata
              Fara intretinere
              Nu este deep cicle.
              Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!

              Comment


              • #52
                Originally posted by ascomp View Post
                Asta este tot ce ne mai trebuie sa numaram si pornirile start-stop. :-) A dracului progres :-)
                O sa montez un ceas de sah pe bord, dau o palma la fiecare oprire, nu ma risc sa stric bateria.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Barba View Post
                  O sa montez un ceas de sah pe bord, dau o palma la fiecare oprire, nu ma risc sa stric bateria.
                  Desteapta chestie .
                  O poti breveta.
                  Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!

                  Comment


                  • #54
                    Acuma tehnic vorbind, inginereste, va dati seama ca un motor care se va opri si porni de mult mai multe ori ca un motor clasic va face o uzura mai mare la anumite piese in miscare si pe fond se va strica mai repede. Si daca trebuie reparat sau schimbat piese va fi un impact asupra mediului deci nu stiu cum va fi cu bilantul de mediu ce se castiga cu adevarat. La fel si cu masinile electrice, masini electrice cu sute de kg de acumulatori ( care se fac cu o thenologie toxica pt mediu) si care merg numai 2, 3 sute de km.

                    Comment


                    • #55
                      Uite un video despre curentul consumat la electromotorul de la pornire:

                      - curentul consumat în repaus 3 A
                      - curentul consumat la pornire 100 A (lucru pe care îl și scrie în manualul testerului din video Ferret 40, pentru motoarele de cca 1.5 l)

                      Presupunem timpul de start 2 s (o avea și electromotorul un timp pentru a ajunge la rpm suficient). Deci la fiecare start-stop se pierd 200 A. Bateria era pe la 12.5 V * 200 As = 2500 Ws. Și a scăzut la 12.3 după.

                      Alternatorul are apoi 14.5 V, deci puterea pe care el o poate livra bateriei este de (14.5 - 12.3) * 1.5..2 A.

                      Curentul acceptat de baterie când se află în zona de 80% încărcare este o aproximare. Ar putea fi greșită. Se bazează pe a doua fază de încărcare, de top-up (topping charge). Încărcătorul de acasă este încet și el ar încărca bateria cu 0.5 A în această fază. Dar suspectez că aici este ceva mai mult curent. Curentul care poate intra în baterie depinde de diferența de tensiune, chiar dacă pe alternatorul Bosch din Sandero scrie 64A-100A și chiar nu știu cât să pun. Am folosit 2 A, fiind o cifră vehiculată pe net. Dar trebuie luată ca foarte aproximativă, pentru o baterie aflată în zona de cca 90% de încărcare.

                      Deci puterea este de = 4.4 W. Timpul necesar să recuperăm cei 2500 Ws pierduți pe un start-stop este 2500 Ws / putere dată de alternator = 600..700 sec ~= 10-12 min. Evident că bateria, pe măsură ce se va apropia de 100%, va cere mai puțin curent... procesul nu este liniar. Probabil că variază între 10 și 20 de minute pentru a ajunge în faza de 100% încărcare. Asta pentru sistemul clasic fără baterie start-stop și cu baterie clasică cu plumb. Părerile sunt împărțite despre cifrele de mai sus. Sper să fie adevărate.

                      Comment


                      • #56
                        Ce am mai observat dupa revizie dar am asteptat sa fac ceva km ca sa ma asigur e faptul ca motorul e mai silentios de cand am schimbat uleiul cu ELF. Cu uleiul celalalt motorul incepea sa urle de la 3000 de ture. Acuma suna bine la 3000-3500 de ture, imi place.

                        Comment


                        • #57
                          din My ride, Alba ca zapada si 75 pitici:-)

                          "I-am schimbat azi uleiul.

                          Elf Evolution 900SXR 5W-30 - 95 lei, filtru ulei 25 lei, manopera la mos (25 lei + 5 lei bacsis). Era sa uit, si saiba cupru de la buson 5 lei.

                          S-a redus mult zgomotul motorului cu uleiul asta, inainte aveam Dacia Oil, deci daca vreti zgomot mai mic de la motorul rasnitei bagati ulei mai bun.

                          Are 18 mii km in aproape 4 ani, putin, insa e folosita ca a 2-a masina mai mult local, a vazut Ungaria numai de 2 ori."

                          Comment


                          • #58
                            In cea ce priveste postul lui gecmc94, as mentiona ca acest forum este in romaneste, si nu in chineza . Pe de alta parte apreciem si multumim efortul depus.

                            Schimb de ulei. Intotdeauna am observat ca se reduce zgomotul la motor dupa schimb de ulei, nu numai la dacia... dar care dispare dupa cateva sute de km, si revine la normal, asa ca nu stiu ce sa zic.

                            Rasnita: chiar nu am auzit nici un 1.2 cum suna, acum un an am fost la Skoda, ma tenta o Fabia, dar am fugit cand am auzit cum suna motorul... acel motor chiar facea ca o masina de cusut, fara exagerare. 0.9 Tce mi-a placut la primul auz, este chiar silentios, adevarat, inca n-am fost peste 4k ture.

                            Comment


                            • #59
                              Insa nu se compara (sunetul) cu un motor turbo-diesel puternic, de multi CP la care apes pedala la fund, adica dai un Kickdown. :-)

                              Zgomot care la randul lui nu se compara cu cel facut de un Aston Martin sau un Ferrari.
                              :-)

                              La 1.2 benzina ca sa ai ceva putere ca sa depaseste ceva mai important trebuie sa ai peste 3000. 4000 turatia, face ca dracu, intorc oamenii capul pe strada :-) pe bune

                              Comment


                              • #60
                                Nu sunt genul care se omoara pentru sunetul masinii, foarte prost sa nu sune, in rest sa ma duca. Tempomat la 80 si consum de 4,4, e super ok (cel mai probabil pe autostrada nu o sa pot merge asa, dar numai 1x, 2x pe an merg acolo).
                                Am incercat functia ECO, pe langa ca nu simti in pedala reactia motorului, pe deasupra este si foarte periculos. Am intrat in depasirea unui camion, abia am reusit. Eu pot conduce ECO fara electronica... m-a invatat nevoia.
                                Totusi nu-mi dau seama ce face individul asta cu telefonul... sau de unde vine sunetul "tunat" al dusterului.
                                Dieses Video sollte man nicht mit kleinen Lautsprechern ansehen ;) Dieses Video könnte Polarisieren :) Macht nichts! Ist gewollt!!!Verbaut wurden:1x Duplexan...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google