m-am uita si eu pe poze si din cate am patit cu masinile, pot sa zic ca nici o expertiza tehnica nu va spune ca airbagurile trebuiau sa se deschida. din cauza ca socul a fost e directia latral, din spate. airbagul e facut sa se deschida la decelerare. si mai o chestie pe care nimeni nu ti-o garanteaza, dfar pt care toti producatorii iti cer bani, e ca airbagul nu-i 100% sigur ca va functiona in toate cazurile. statistica spune ca airbagul functioneaza, dar nimeni nu poate garanta. asta, una la mana. a doua ar fi ca masina e reparabila si are sanse mai mari de 99% sa merga la fel de drept ca inainte de impact. trei, din povestiri, initatorul topicului e nevinovat. deci, colegul, nu te lasa, adu martori, incearca si tu sa intimidezi "organul" cu actiune pt fals in declaratii, etc, lucruri care se pedepsesc cu puscaria. eventual daca cunosti un avocat, mergi cu el la groapa de gunoi. pardon, la militia rutiera...
acum legat de firele de la airbaguri. nu stiu cine v-a spus ca exista intrerupatoare sau pastile cu mercur senzori prin bari... nu exista. totul (senzor + ecu) se afla intr-o singura carcasa, in tunelul central, dupa schimbatorul de viteze. acolo se transmite socul frontal, cat si cel lateral. unele ecu pt airbag lateral au intr-adevar niste senzori pe structura podelei sau in stalpi, in usa. sunt senzori accelerometrici, in nici un caz contacte care se inchid la soc. iar cablurile care vin la scaun, nu stiu ce culaore au. eu am doua mufe, una galbena si una verde. pe una e airbagul, pe cealalta incalzirea in scaune. sa nu va ganditi cumva ca loganul ara vea senzor in scaun, sa "vada" daca e cineva in scaun. nu, n-are. daca airbagul nu e dezactivat din butnul de pe usa, se va deschide si airbagul pasagerului, chiar daca locul nu e ocupat.
la pipait, e normal ca scaunul sa fie la fel de moale in locul unde ar trebui sa fie airbagul. la o apasare mai serioasa si intr-un loc anume, poti simti totusi conturul carcasei airbagului. te-as sfatui sa nu-l cauti prea insistent, totusi. si nu ublati la mufele alea de sub scaune sau sa scoateti volanul, decat dupa ce debransati bateria masinii.
acum legat de firele de la airbaguri. nu stiu cine v-a spus ca exista intrerupatoare sau pastile cu mercur senzori prin bari... nu exista. totul (senzor + ecu) se afla intr-o singura carcasa, in tunelul central, dupa schimbatorul de viteze. acolo se transmite socul frontal, cat si cel lateral. unele ecu pt airbag lateral au intr-adevar niste senzori pe structura podelei sau in stalpi, in usa. sunt senzori accelerometrici, in nici un caz contacte care se inchid la soc. iar cablurile care vin la scaun, nu stiu ce culaore au. eu am doua mufe, una galbena si una verde. pe una e airbagul, pe cealalta incalzirea in scaune. sa nu va ganditi cumva ca loganul ara vea senzor in scaun, sa "vada" daca e cineva in scaun. nu, n-are. daca airbagul nu e dezactivat din butnul de pe usa, se va deschide si airbagul pasagerului, chiar daca locul nu e ocupat.
la pipait, e normal ca scaunul sa fie la fel de moale in locul unde ar trebui sa fie airbagul. la o apasare mai serioasa si intr-un loc anume, poti simti totusi conturul carcasei airbagului. te-as sfatui sa nu-l cauti prea insistent, totusi. si nu ublati la mufele alea de sub scaune sau sa scoateti volanul, decat dupa ce debransati bateria masinii.
Comment