Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Pretul barilului de petrol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pretul barilului de petrol

    Se pare ca pretul barilului a urcat din nou, desi acum o saptamana scazuse cu 3 dolari pe baril, acum a urcat la 139,12$ barilul
    http://www.antena3.ro/Pretul-barilul...50273_ext.html
    Daca intr-adevar barilul va urca la 150$ pana pe 4 iulie, sincer, cred lumea se va confrunta cu o criza economica fara precendent.
    De ce am ales sa deschid un astfel de thread ? Pentru ca vreau sa-mi iau masina noua, si tot analizand predictiile specialistilor, tare mi-e ca viitorul motoarelor cu combustie interna se apropie (mai devreme decat era de asteptat) de sfarsit
    Nici nu vreau sa ma gandesc la impactul pe care l-ar avea pretul de 150$ pe baril asupra preturilor in general si mai ales al alimentelor.

  • #2
    ar trebui sa creasca salariile romanilor,sa ne putem confrunta si noi cu aceasta criza,sa ne mai ramana bani....................

    Comment


    • #3
      Bravoooo, ce solutie geniala!!! Pfuai, cum de nu ne-am gandit pana acu? Doctor in economie te facem.
      De spirala inflationista ai auzit?



      Inflaţie prin costuri înseamnă creşterea costurilor de producţie, independent de cererea agregată.

      Mărirea costurilor nu stimulează producţia iar oferta de bunuri şi servicii scade iar preţurile cresc. Costurile de producţie cresc când remunerarea factorilor de producţie creşte mai mult decât productivitatea lor. Un rol important îl ocupă sporirea cheltuielilor pentru salarii neînsoţită de o creştere superioară a productivităţii muncii. În acelaşi sens, al creşterii costurilor, acţionează şi mărirea preţurilor la materii prime, materiale, combustibil, energie, etc.

      Nu ca as fi adeptul teoriei conspiratiei, dar cred ca aceasta crestere a pretului barilului de petrol e artificiala, oricat ar fi crescut cererea aia tot nu putea sa creasca pretul de 5 ori de la 30 la 150. Oricum nu asta conteaza. Pana la urma conteaza ce platim noi, consumatorii, care oricum nu putem schimba nimic. O sa ne luam masini si o sa le tinem in fata blocului.
      O posibila solutie: bioetanolul. E relativ usor de modificat un motor pe benzina sa mearga cu bioetanol.
      Alta solutie: imi iau bicla, si cu restul de bani stransi pentru masina, ma duc sa beau... bioetanol.
      Last edited by Stefan; 8 June 2008, 19:33.

      Comment


      • #4
        Mda, asta cu cresterea salariilor e tare, mai ales ca exact ce spui si tu Stefan ne confruntam cu o spirala inflationista, si asta ar mai lipsi: o crestere de salarii in conditiile in care indicele productivitatii muncii scade, imi vine in minte celebra afirmatie: a ajunge la sapa de lemn - exact asta va fi efectul.
        Acuma in legatura cu cresterea barilului de petrol, evident, scuza marilor companii extractoare de titei e aceea ca pietele (noi) gen China, India au inceput sa aiba bani, deci tot poporul vrea masina ori si eu cred ca aceasta crestere e artificiala, adica pretul tranzactionat la bursa din New York e unul speculativ plus ca exista o "fobie" la bursa legata de "urmatorul nivel istoric" la care ar putea ajunge petrolul - fobie care practic "impinge" in sus pretul barilului.
        Chestia cu bioetanol-ul, hmm nu stiu ce sa zic...nu cred ca se va incumeta cineva sa o implementeze in masa.
        Oricum, sunt curios cum va arata pretul barilului prin 20 iulie (pe atunci eventual imi dau comanda la Laureate)
        ps. si eu am bicicleta

        Comment


        • #5
          Bioetanolul suna frumos, dar cand vine vorba de implementare nu mai e asa frumos. In sensul ca se pune intrebarea: renuntam la terenuri cultivabile pentru hrana ca sa facem combustibil? Avem ce sa bagam in masina, dar ce mancam? Deci tot marketingul asta cu biotanol = solutia ecologica pica. Nu e ecologic daca distrugi solul cu ingrasaminte si il si scoti din circuitul agricol.

          In legatura cu pretul petrolului, imi dau si eu o parere de cetatean bagator in seama (ca in domeniu asta nu reprezint mai mult de atat), eu cred ca o sa scada (sau e mai mult o speranta, nu stiu ).
          Sa se aseze lucrurile cu alegerile din SUA, sa aflam si noi viitoarea politica a administratiei americane in Orientul Mijlociu, si poate se mai potolesc speculantii astia.
          Last edited by Stefan; 8 June 2008, 20:01.

          Comment


          • #6
            Mda, pai eu nu prea cred ca "speculantii" astia se vor potoli. Ia uite ce profituri au, crezi ca vor renunta la cascaval si la dominatie ?
            http://www.usatoday.com/money/compan...0-27-xom_x.htm (si vorbim de profit net, nu de cifra de afaceri)
            ...eu sceptic ca pretul petrolului va scadea (am vrea cu totii asta)
            ps. acuma hai sa calculam cat insemna 10 billions $...calculati voi, ca eu nu cunosc atatia de '0'
            http://en.wikipedia.org/wiki/1000000000_(number)
            Last edited by bunicuta; 8 June 2008, 21:36.

            Comment


            • #7
              Ministrii energiei din tarile G8 - Statele Unite, Canada, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia si Rusia, si cei ai Chinei, Indiei si Coreei de Sud, care participa la o reuniune in Japonia, la Aomori, estimeaza ca este nevoie de o "crestere urgenta" a productiei de petrol pentru a face fata cresterii pretului, se arata intr-un comunicat comun semnat duminica de cei 11 oficiali.UPDATE: Statele membre OPEC nu intentioneaza sa se intruneasca pentru a discuta despre scumpire si ar fi necesara o amenintare reala la nivel de productie pentru a se reuni inainte de sedinta programata pentru septembrie, a declarat o sursa din cadrul Organizatiei.


              Mda. Ma intreb si eu, daca va creste productia de petrol, atunci previziunile alea conform carora in 2050 ramanem fara zacaminte nu ar trebui modificate?
              Daca or fi adevarate si studiile alea... poate sunt comandate tocmai pentru ca impactul psihologic sa duca la cresterea pretului - iar o iau cu conspiratia .
              Mai nasol e ca daca se termina titeiu nu ramanem numai fara combustibil. Ramanem si fara plastice si ce alte materiale se mai fac din petrol. Poate se va gasi o alta metoda de substitutie in laborator. Oricum sa traim noi pana in 2050 si mai vedem .

              Oficialii OPEC au pus in numeroase randuri scumpirea petrolului pe seama unor factori ce nu pot fi controlati de Organizatie, precum disputa nucleara din Iran, speculatiile si deprecierea dolarului american.
              haios

              Comment


              • #8
                Presedintele OPEC, Chakib Khelil, sustine ca fara speculatiile care se fac pe piata petrolului, un baril de titei ar costa aproximativ 70 de dolari. Khelil spune ca pretul combustibilului este atat de mare din cauza taxelor impuse de autoritati in fiecare tara. Reuniunea ministeriala a OPEC de unde se asteapta solutii pentru stabilizarea pietei, va avea loc abia in 9 septembrie, la Viena.


                Presedintele OPEC, Chakib Khelil, sustine ca fara speculatiile care se fac pe piata petrolului, un baril de titei ar costa aproximativ 70 de dolari.

                "Nu este o problema de cerere si oferta. Este pur si simplu un balon de sapun format de speculatii care se bazeaza pe deprecierea dolarului si pe tensiunile geopolitice", a declarat Khelil, care este si ministrul algerian al Energiei, citat de Reuters.

                "Problema este criza economica din SUA care a dus la scaderea dolarului si amenintarile la adresa Iranului, care cresc tensiunile geopolitice", a explicat acesta. "Daca nu ar fi acesti factori pretul petrolului ar fi probabil de 70 de dolari barilul", a adaugat seful OPEC.

                Khelil spune ca pretul combustibilului este atat de mare din cauza taxelor impuse de autoritati in fiecare tara. "In Europa, de exemplu, 75% din pretul la pompa sunt taxele", considera Chakib Khelil.

                cum ziceam...

                Comment


                • #9
                  Mda, dar totusi, as vrea sa o vad si pe asta, pana e lumea nu o "se reaseze" pretul barilului la 70$, aaa, eventual ca o sa stageneze o perioada pe la 130-140$ asta e alta problema, sa fim seriosi, mi-e greu sa cred ca marii mastodonti ai titeiului vor renunta asa usor la bucatile lor de verzisori.
                  Ehe, 70$ ce vremuri, tin minte ca pe atunci era 1L de benzina 95 cam 21000 (2,1 lei) ehe, ma apuca nostalgiile. In 98' cand imi luam permisul mergeam la Peco si faceam plinul la dacie (48l) si mai si dadea pe afara

                  Comment


                  • #10
                    da' de cozile alea de dupa de 90 iti mai aduci aminte? stateam cu bunica-miu in dacie pe la jumatetea bulevardului ghencea la coada pentru petromu din 13 septembrie .

                    Saltul record la petrol de la sfarsitul saptamanii trecute a generat o unda de emotie si chiar soc printre politicieni, consumatori si traderi bursieri din intreaga lume, scrie RBK Daily. Sefii marilor concerne energetice, precum ExxonMobil, Shell, BP, Chevron, ConocoPhillips si Total, au ramasi calmi, pe fondul tensiunii generale creata de noul nivel tarifar atins pe piata aurului negru. In opinia top-managerilor, chiar si in aceste conditii nu poate fi vorba de un soc petrolier global, livrarile putand fi garantate la volumele contractate.


                    Saltul record la petrol de la sfarsitul saptamanii trecute a generat o unda de emotie si chiar soc printre politicieni, consumatori si traderi bursieri din intreaga lume, scrie RBK Daily.
                    Sefii marilor concerne energetice, precum ExxonMobil, Shell, BP, Chevron, ConocoPhillips si Total, au ramasi calmi, pe fondul tensiunii generale creata de noul nivel tarifar atins pe piata aurului negru. In opinia top-managerilor, chiar si in aceste conditii nu poate fi vorba de un soc petrolier global, livrarile putand fi garantate la volumele contractate.

                    „Nu avem de a face cu o stare de criza, precum cea din 1973. Mai degraba este vorba de o provocare”, crede patronul Chevron, David O’Railey, in opinia caruia principala problema a SUA si a altor state o constituie noile obstacole ridicate de stat pe calea asimilarii noilor zacaminte. La randul sau, presedintele ExxonMobil, Rex Tillerson, a amintit ca mule tari au inceput sa foloseasca propriile rezerve energetice. In opinia lui Tillerson, „nationalismul energetic” ascunde pericolul adancirii in izolationism, in timp ce disponibilitatea la liberalism a propriilor piete ar fi putut deveni un semnal esential penru calmara pietelor petroliere. „Sectorul petrolier are nevoie de comert liber, de garantii legate de dreptul la proprietate si de piete deschise”, a spus el, convins ca doar asa se poate vorbi de o crestere a cotelor de productie.

                    Daca este sa dam crezare afirmatiilor sefilor marilor concerne energetice, toate nelinistile actuale legate de scumpirea deliranta a titeiului vor fi curand date uitarii. Majoritatea participantilor la dezbaterile desfasurate in cadrul Forumului economic international de la Sankt-Petersburg au prezis ca in urmatorii ani preturile vor cobori considerabil. Conform unui sondaj efectuat printre regii petrolului prezenti in capitala de nord a Rusiei, majoritatea sunt de parere ca, in 2010, barilul de titei nu va costa mai mult de 70-100 de dolari.
                    Interesanta chestia cu "nationalismul energetic", mai ales pentru noi, care posedam rezerve importante, si totusi suntem la fel de afectati ca si restul Europei.
                    Eu nu cred ca va mai scadea sub 100 dolari vreodata.
                    Last edited by Stefan; 10 June 2008, 15:48.

                    Comment


                    • #11
                      Da, stiu cozile alea (am stat si eu, ca orice bun roman)...atunci daca urca litrul de benzina si cu 1-2 % era isterie la Peco'uri, acum cresc preturile in fiecare zi, dar cozile au disparut.
                      Am citit ce zi dat in citat mai sus, iar ideea cu zacamintele proprii de petrol ale Romaniei, pai din ce stiu eu nu prea mai sunt ale Romaniei, sunt ale corporatiei austriece OMV, parca ei sunt actionari majoritari la Petrom, asa ca putem noi avea orice resurse, daca ei fac politica de preturi tinand cont de tranzactiile bursiere ale barilului de la New York, plus evident de politica proprie privind profitul si investitiile (care nu sunt de neglijat cand vine vorba de a exploata noi zacaminte, prin nu's ce colt al lumii).
                      Plus, chestia aia cu barilul la 70-100$ in 2010...? Povesti, sa fim seriosi, am vrea noi, dar nu sunt chiar asa naiv sa cred asta, ba mai mult cred ca barilul de petrol va urca in imediata perioada pe la 140-150$ si eventual aici se va stabiliza, dar, asta depinde si de puterea de cumparare a dolarului, si de eventuala si apropae inevitabila recesiune americana si de tensiunile dintre USA si Iran si de politica adoptata de UE privind reducerea consumului de noxe si adoptarea cat mai repede a unor energii alternative.
                      It's a big picture, too big for us to comprehend it (vorba neamtului )

                      Comment


                      • #12
                        urmarind discutia voastra... ma gandesc ca pana la urma tot sub presiunea strazii s-ar putea rezolva ceva. dar o presiune serioasa. pentru ca fara o interventie politica, mai pe fata sau mai disimulata, businesmanii din petrol nu vor reduce pretul in veci.

                        va trebui sa iasa lumea pe strazi, sa basculeze balegar pe la casa alba, sa de-a foc la 5000 de cauciucuri in new york, etc etc etc.

                        suna grav, chiar este, dar nu cred ca altfel s-ar putea aduce pretul mai jos. decat cu un fel de greva generalizata a soferilor amatori si profi de peste tot din lumea asta!

                        (stefan, asta e mai tare ca teoria conspiratiei!)

                        Comment


                        • #13
                          Adimatis, sa stii ca nu esti deloc departe de adevar adica si eu sunt convins ca mai devreme sau mai tarziu vor exista revolte la nivel mondial privind scumpirea pretului petrolului, dar problema e ca lucrurile ar putea degenera in revolutii, razboaie civile...etc.
                          Uitati ce declara un nene, adica directorul general GAZPROM:

                          "Directorul general al grupului energetic rus Gazprom a declarat ca se asteapta ca pretul petrolului sa ajunga la 250 de dolari pe baril.

                          Estimarea lui Alexei Miller vine la doar o zi dupa ce analistii de la Goldman Sachs au declarat ca in aceasta vara pretul petrolului va ajunge in mod sigur la nivelul de 150 de dolari barilul.

                          Barilul de petrol a inregistrat o scadere in aceasta dimineata, ajungand la 134 de dolari pe baril dupa ce vineri a atins nivelul record de 139,12 dolari.

                          Faptul ca pretul petrolului va cunoaste in aceasta vara o crestere semnificativa a fost confirmat si de Mohammad Ali Khatibi, reprezentantul Iranului in OPEC.

                          "Estimez ca pretul petrolului va ajunge la 150 de dolari pe baril pana la sfarsitul verii", a declarat acesta.

                          Pretul petrolului a inregistrat o crestere semnificativa de la inceputul anului pana la ora actuala, cursul acestuia inregistrand record dupa record"


                          Data: 10 iunie 2008

                          Sursa: L'Expansion

                          Sincer, daca e sa dam crezare acestei stiri, perspectiva e sumbra: daca acum, la 139$ barilul la noi se vinde benzina 95 cu 4,07 - 4,16 roni / L (cel putin in Zalau), pai la 250$ barilul probabil ca pretul ar urca pe la 9-10 roni / L asta in conditiile in care statul roman practica acea reducere a accizelor la produsele petroliere - decizie luata de comisia europeana a energiei.
                          Last edited by bunicuta; 11 June 2008, 18:11.

                          Comment


                          • #14
                            mda, este politica caracteristica cartelurilor. acesti baieti de la OPEC au format deja de multa vreme un monopol, care nu mai functioneaza dupa regulile pietei, pentru ca nu exista piata inafara lor.
                            e grav intr-adevar, si nu vad ce anume (inafara unei interventii politice sub presiunea populatiei) ar stavili pofta de bani si putere. pai de ce 250 cand poate fi 350? sau 500?! este GRAV!

                            cand apare motorul ala electric odata?!
                            Last edited by adimatis; 11 June 2008, 19:37.

                            Comment


                            • #15
                              Pai se pare ca deja ar intra pe piata masina propulsata cu aer


                              Mercedes merge pe masini electrice:
                              USA TODAY delivers current national and local news, sports, entertainment, finance, technology, and more through award-winning journalism, photos, and videos.


                              ...si Nissan tot pe electric:

                              Despite warning of "tougher times" because of the weak U.S. economy, Nissan Chief Executive Carlos Ghosn said Tuesday that the automaker plans to become the global leader in zero-emission vehicles.


                              ...si Chevrolet, si BMW...si Dacia (asa...prin 2050 )

                              E clar ca vom renunta la petrol, intrebarea e CAND ???

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google