@Seba,
"si la 70km/h sandelu' mi-a plecat de spate la iesirea in depasire"...
Banuiesc ca prin asta ai vrut sa spui ca, efectiv, incepeai deja depasirea si in mom. acela incepuse sa-i fuga un pic spatele, nu? Si asta, dar si faptul ca ai rasturnat deja 2 Loganuri m-a facut sa-mi pun niste intrebari referitor la stilul tau de condus. Insa, m-am linistit cand am vazut apoi afirmatia ca "ar trebui sa ne revizuim stilul de condus". Iti dau dreptate!
In primul rand, eu nu stau, ca 80% dintre soferi, la 3 metri in spatele altuia, ca, atunci cand am posibilitate de depasire, sa ţâşnesc ca un nebun. E destul de solicitanta pentru autoturism actiunea asta. Mai cu seama ca am citit un pic si legislatia germana cu privire la distanta dintre autovehicole.
... Bla-bla... Zice ca, in mod normal, ar trebui (prin apreciere) sa pastrezi, ca distanta, jumatate din ceea ce-ti indica vitezometrul. Deci, daca ai 30km/h, atunci sa stai la min. 15m distanta. Daca ai 100, atunci la min. 50m.
Ei, eu am inceput sa respect aceste principii si, practic, daca stau mai departe de cel din faţă, am si o vedere in perspectiva mai buna despre ce se intampla in faţă. Vad mai bine ce vine din sens opus si, cand vad ca nu mai urmeaza niciunul, incep sa atac, accelerand treptat. Acesta este si un stil de condus mai economic, tinand cont ca, daca stai lipit de cel din fata, cand trebuie sa ţâşneşti, atunci bagi pedala pana in fund, consumând in 200m un sfert de litru de combustibil...
Referitor la condusul pe polei... NU ai de unde sa stii unde anume este vreo pata de polei! Trebuie doar sa conduci, fiind constient ca AR PUTEA FI oriunde. Din pacate, computerul de bord de la Sandero nu ofera... De fapt, Daciile n-au fost, din cate stiu eu, dotate cu vreun termometru extern si asta e destul de nasol! Pentru ca e clar ca, de la 0 grade C în jos, este posibilitate de polei! Dar de unde sa stim asta, daca nu avem detalii de la termometru?! Sa ne uitam la term. din geam de acasa si sa ne rugam ca asa ramane pe tot parcursul traseului nostru?!
Ar fi o varianta, pe care am invatat-o de la tatal meu, insa e valabila doar noaptea si presupune rularea in spatele altui autoturism. Luminile (stopurile) celui din faţă se reflecta in şosea, da? In acea reflexie, cine are vedere buna, poate observa usor urmele cauciucurilor respectivului. Daca se vad usor, inseamna ca e O.K. Daca incep sa nu se mai vada, e clar ca nu mai au in ce sa se adanceasca, deci... e "sticla". Deci, da, polei, sau chiar gheaţă!
Alta varianta: Petele de polei rămân în zone umbrite! Ai zice ca intr-o zi cu soare nu are ce polei sa mai fie. Greşit!
Am coborat de pe munte (aveam 19 ani, cred) cu ai mei (eram toti 4), cu un opel Rekord 1900, fabricat in 1969 (e al nostru de atunci). Daca nu stiti modelul, dati google. Daca il stiti, atunci stiti si ca e o limuzina cu tractiune pe spate, o masina bomba, care seamana de la o posta cu fordurile americane, din filmele din anii '70.
Toate bune si frumoase, dar, la intrarea intr-un sat, casele sunt, efectiv, ingramadite si, pe deasupra, si un pic inalte! Nu aveam pic de vechime pe polei si tata a uitat sa ma avertizeze. Unde mai pui ca se si certau usor in masina!
Intrarea este in forma de "S" slăbuţ, cu prima la stânga. Prima jumatate era iluminata de soare, a doua ba! Partea cu polei era in umbra, evident! Ei, si incepe sa fuga usor fundul spre stânga (erau copilaşi şi pe trotuarul din dreapta, şi pe cel din stânga). Redresez, apoi pişc frâna. Tata ţipă "Nu atinge frâna!" Iau piciorul de pe ea, dar, deja, din cauza pişcării, incepuse sa fuga fundul spre dreapta (din fata se apropia o masina).
Noroc ca luasem piciorul de pe frana! Astfel, incepuse sa se redreseze singura. Faptul ca ai prezenta de spirit si iei piciorul de pe frana conduce la urmatorul lucru: roţile încep iar sa se învârtă, ceea ce conduce din nou la un pic de aderenta si masina incepe sa-si cunoasca din nou directia de mers. E logic: daca rotile sunt blocate, nu stie incotro sa mearga. Daca se rotesc, merg pe directia volanului (bineinteles, daca ai si viteza adecvata).
Astept pareri si nimeni sa nu-mi ia in nume de rau ce-am scris.
Salve!
"si la 70km/h sandelu' mi-a plecat de spate la iesirea in depasire"...
Banuiesc ca prin asta ai vrut sa spui ca, efectiv, incepeai deja depasirea si in mom. acela incepuse sa-i fuga un pic spatele, nu? Si asta, dar si faptul ca ai rasturnat deja 2 Loganuri m-a facut sa-mi pun niste intrebari referitor la stilul tau de condus. Insa, m-am linistit cand am vazut apoi afirmatia ca "ar trebui sa ne revizuim stilul de condus". Iti dau dreptate!
In primul rand, eu nu stau, ca 80% dintre soferi, la 3 metri in spatele altuia, ca, atunci cand am posibilitate de depasire, sa ţâşnesc ca un nebun. E destul de solicitanta pentru autoturism actiunea asta. Mai cu seama ca am citit un pic si legislatia germana cu privire la distanta dintre autovehicole.
... Bla-bla... Zice ca, in mod normal, ar trebui (prin apreciere) sa pastrezi, ca distanta, jumatate din ceea ce-ti indica vitezometrul. Deci, daca ai 30km/h, atunci sa stai la min. 15m distanta. Daca ai 100, atunci la min. 50m.
Ei, eu am inceput sa respect aceste principii si, practic, daca stau mai departe de cel din faţă, am si o vedere in perspectiva mai buna despre ce se intampla in faţă. Vad mai bine ce vine din sens opus si, cand vad ca nu mai urmeaza niciunul, incep sa atac, accelerand treptat. Acesta este si un stil de condus mai economic, tinand cont ca, daca stai lipit de cel din fata, cand trebuie sa ţâşneşti, atunci bagi pedala pana in fund, consumând in 200m un sfert de litru de combustibil...
Referitor la condusul pe polei... NU ai de unde sa stii unde anume este vreo pata de polei! Trebuie doar sa conduci, fiind constient ca AR PUTEA FI oriunde. Din pacate, computerul de bord de la Sandero nu ofera... De fapt, Daciile n-au fost, din cate stiu eu, dotate cu vreun termometru extern si asta e destul de nasol! Pentru ca e clar ca, de la 0 grade C în jos, este posibilitate de polei! Dar de unde sa stim asta, daca nu avem detalii de la termometru?! Sa ne uitam la term. din geam de acasa si sa ne rugam ca asa ramane pe tot parcursul traseului nostru?!
Ar fi o varianta, pe care am invatat-o de la tatal meu, insa e valabila doar noaptea si presupune rularea in spatele altui autoturism. Luminile (stopurile) celui din faţă se reflecta in şosea, da? In acea reflexie, cine are vedere buna, poate observa usor urmele cauciucurilor respectivului. Daca se vad usor, inseamna ca e O.K. Daca incep sa nu se mai vada, e clar ca nu mai au in ce sa se adanceasca, deci... e "sticla". Deci, da, polei, sau chiar gheaţă!
Alta varianta: Petele de polei rămân în zone umbrite! Ai zice ca intr-o zi cu soare nu are ce polei sa mai fie. Greşit!
Am coborat de pe munte (aveam 19 ani, cred) cu ai mei (eram toti 4), cu un opel Rekord 1900, fabricat in 1969 (e al nostru de atunci). Daca nu stiti modelul, dati google. Daca il stiti, atunci stiti si ca e o limuzina cu tractiune pe spate, o masina bomba, care seamana de la o posta cu fordurile americane, din filmele din anii '70.
Toate bune si frumoase, dar, la intrarea intr-un sat, casele sunt, efectiv, ingramadite si, pe deasupra, si un pic inalte! Nu aveam pic de vechime pe polei si tata a uitat sa ma avertizeze. Unde mai pui ca se si certau usor in masina!
Intrarea este in forma de "S" slăbuţ, cu prima la stânga. Prima jumatate era iluminata de soare, a doua ba! Partea cu polei era in umbra, evident! Ei, si incepe sa fuga usor fundul spre stânga (erau copilaşi şi pe trotuarul din dreapta, şi pe cel din stânga). Redresez, apoi pişc frâna. Tata ţipă "Nu atinge frâna!" Iau piciorul de pe ea, dar, deja, din cauza pişcării, incepuse sa fuga fundul spre dreapta (din fata se apropia o masina).
Noroc ca luasem piciorul de pe frana! Astfel, incepuse sa se redreseze singura. Faptul ca ai prezenta de spirit si iei piciorul de pe frana conduce la urmatorul lucru: roţile încep iar sa se învârtă, ceea ce conduce din nou la un pic de aderenta si masina incepe sa-si cunoasca din nou directia de mers. E logic: daca rotile sunt blocate, nu stie incotro sa mearga. Daca se rotesc, merg pe directia volanului (bineinteles, daca ai si viteza adecvata).
Astept pareri si nimeni sa nu-mi ia in nume de rau ce-am scris.
Salve!
Comment