Sandero? Are un generator de unde radar de pe puntea față spre un senzor pe spate, unde care se reflectă din terenul pe care se mișcă mașina. Se măsoară astfel efectul Doppler cauzat de mișcarea relativă a terenului față de mașină. O metodă revoluționară calibrată de citirea sateliților GPS. 
Probabil că singurul senzor care stă la baza ambelor sisteme este senzorul de la ABS. În acest fel, eroarea de măsură este similară. În absența mărturiei cuiva care a scris codul de la Renault/Dacia, nu avem decât aceste calcule de pe Wiki.
Pentru a evita problemele legale cauzate de vitezometre care arată mai puțin decât viteza reală, Dacia/Renault trebuie să adauge km/h la viteză. Eu personal cred că ei calibrează sistemul să fie cât mai precis în condițiile cele mai defavorabile. După cum ne arată calculul de mai sus, se iau cauciucuri noi-nouțe la cel mai mare diametru omologat pe mașină și se umflă la presiunea maximă pe care acestea o suportă (lăsați presiunea recomandată de 2.2 bari, la mai mult) astfel încât diametrul să fie maxim. Se calibrează sistemul pe aceste date. Se mai adaugă toleranța producătorilor de anvelope. Față de o mașină normală, cu roți uzate normal și umflate normal, viteza arătată va fi mai mare cu cel puțin 3-4%. Dacă la aceste date, Dacia/Renault mai adaugă și acei 4 km/h, offset fix, atunci ajungem la cei 7-8 km/h la o viteză de peste 100 km/h pe care îi vedem în trafic între GPS și vitezometru.

Probabil că singurul senzor care stă la baza ambelor sisteme este senzorul de la ABS. În acest fel, eroarea de măsură este similară. În absența mărturiei cuiva care a scris codul de la Renault/Dacia, nu avem decât aceste calcule de pe Wiki.
For example, a standard tire is "185/70R14" with diameter = 2*185*(70/100)+(14*25.4) = 614.6 mm (185x70/1270 + 14 = 24.20 in). Another is "195/50R15" with 2*195*(50/100)+(15*25.4) = 576.0 mm (195x50/1270 + 15 = 22.68 in). Replacing the first tire (and wheels) with the second (on 15" = 381 mm wheels), a speedometer reads 100 * (1-(576/614.6)) = 100 * (1 - 22.68/24.20) = 6.28% higher than the actual speed. At an actual speed of 100 km/h (60 mph), the speedometer will indicate 100 x 1.0628 = 106.28 km/h (60 * 1.0628 = 63.77 mph), approximately.
In the case of wear, a new "185/70R14" tyre of 620 mm (24.4 inch) diameter will have ~8 mm tread depth, at legal limit this reduces to 1.6 mm, the difference being 12.8 mm in diameter or 0.5 inches which is 2% in 620 mm (24.4 inches).
In the case of wear, a new "185/70R14" tyre of 620 mm (24.4 inch) diameter will have ~8 mm tread depth, at legal limit this reduces to 1.6 mm, the difference being 12.8 mm in diameter or 0.5 inches which is 2% in 620 mm (24.4 inches).
Comment