Revista AutoPlus din Franta a efectuat un test cu Renault Sandero (din Brazilia) in numarul de saptamana aceasta. Pe langa test au facut si un mic comparativ cu Logan si cu Clio III. Atasez scanurile revistei si traducerea mea a articolului. Enjoy:
Test Sandero
Sa nu ne incredem in rombul ce troneaza pe grila din fata. Acest Renault este de fapt o Dacie. Din considerente de marketing s-a luat decizia vanzarii in acest fel pe piata braziliana, unde marca frantuzeasca incearca sa-si faca loc sub soare cu modele ce au un raport pret/calitate imbatabil. In Europa Occidentala, nou venita va iesi de sub acoperire pentru a ataca fara ascunzisuri. Cu o lungime de 4.02 metri va provoca marile citadine ca Fiat Grande Punto, Renault Clio 3 si de asemenea Skoda Fabia. Secretul sau? Un pret mai mic cu aproximativ 30-40 %. Unii vor spune ca trebuie sa fie o pacaleala (cursa). Dar nu o vor gasi la capitolul spatiu interior, care este la inaltimea rivalelor. Masina are intr-adevar o bancheta destul de mare pentru trei ocupanti si un portbagaj adecvat pentru cei mai buni din clasa. Finisarea nu lasa loc de surprize neplacute. Stim ca pentru a respecta conditia unui pret scazut, marca romaneasca trebuie sa apeleze la materiale simple. In ciuda acestui fapt, ambianta la bord, cu culori luminoase, ramane placuta. Dar eram nerabdatori sa testam Sandero la rulare. Sub capota sa se gaseste motorul de 1.6 litri MPI de pe Logan. Potrivit estimarilor noastre, consumul sau mediu este sub 8 litri/100 km. El profita de scaderea in greutate a masinii, si de o buna etajare a vitezelor care asigura atingerea unor persormante suficiente in toate situatiile intalnite, inclusiv atunci cand masina se afla in sarcina. Insonorizarea modesta nu joaca in favoarea sa in fata competitorilor mai „spalati” .
In ciuda acestui fapt, Sandero nu se face de rusine in privinta confortului amortizarii. Urmand aceeasi filosofie a Loganului, Sandero adopta o garda la sol mare care trece de gropi si denivelari cu usurinta. Balansul caroseriei nu este exagerat, chiar daca un Renault Clio sau Peugeot 207 sunt mai rigide pe sosea. Comportamentul rutier merita la fel de multe laude: neutru si sigur fara a fi agil sau sportiv. In ceea ce priveste franarea, versiunea noastra de test nu avea ABS sau asistenta la franarea de urgenta. Modelele comercializate in Franta le vor avea pe amandoua, lucru care ne face mai increzatori in comportamentul masinii. Facand aceasta specificare din urma, Sandero se incadreaza in standardele europene. Pentru acest pret, nu poate fi cerut mai mult.
Partea a doua:
Comparativ Logan/Sandero
Cele doua masini impart majoritatea componentelor. In schimb retusarile inteligente ii confera lui Sandero o personalitate accentuata.
Practic, Sandero a fost obtinut prin taierea a 23 de centimetri din Logan. El devine astfel mai manevrabil in oras. Portbagajul sau este mai mic cu 40%, dar ramane totusi foarte mare in aceasta categorie a citadinelor. Si mai presus de toate el devine mai usor de folosit datorita schimbului capotei clasice cu un hayon cu maner interior si stergator. Bancheta fixa a fost abandonata pentru una rabatabila si fractionabila. Locurile din spate sunt cu foarte putin mai mici decat cele din Logan (maxim 3 cm). Noua plansa de bord integreaza intr-um mod simplu ajustarea pe inaltime a volanului, butoane rotunjite si o finisare mai luminoasa. Fetele de usa renunta la manerul turnat pentru o solutie mai rafinata. Noile setari ale suspensiei si ampatamentul cu 4 cm mai mic se simt putin la volan. Conducerea lui Sandero 1.6 MPI este apropiata de cea a Loganului. Diferentele sunt in detalii: ruliu mai mic, suspensia spate un pic mai mobila la schimbarile bruste de directie. O impresie ce va trebui confirmata de versiunea europeana. La noi (adica la ei, le french) diferenta fata de Logan o va face AFU si cateva sute de euro in plus (de ceeeeee? Of viata).
Verdictul
Se va lasa cu sange!
Sandero tinteste cu precizie noile generatii de citadine, pe care le ataca din fata cu un nou design modern, si o usurinta in utilizare rafinata. Primele teste realizate in Brazilia ne-au confirmat-o: comportamentul sau rutier este apropiat de cel al Loganului, o dovada a seriozitatii. Amatorii condusului sportiv si al interiorului confortabil (in sensul de foarte chic si confortabil, nu pot traduce altfel) vor prefera Renault Clio. Dar asta poate cu greu sa justifice diferenta mare de pret. (Hurray DACIA). Ca un plus, Sandero va beneficia de aceleasi motoare 1.5dci din familia Renault. Disputa in familie la orizont...
Killar de Clio?
Clio va fi prima victima a lui Sandero: gabaritele lor sunt asemanatoare, dar nu si preturile.
In Franta, Sandero va umbla pe caile batatorite ale lui Clio. Cei doi veri isi disputa aceeasi portile de placinta. Asta in timp ce nou venita costa mai putin cu 5000 de euro. O adevarata durere de cap pentru dealeri care vor trebui sa gaseasca noi argumente in favoarea Clio. Echiparea Daciei este mai slaba (vezi tabelul)? Desigur, dar diferenta de pret lasa loc unei marje pentru a adauga optionale si nimic esential nu lipseste atunci cand tragem linie. Finisarea Clio ului, comportamentul rutier si motorul 1.2 TCE pot face diferenta? Desigur, dar e o diferenta scumpa.
Test Sandero
Sa nu ne incredem in rombul ce troneaza pe grila din fata. Acest Renault este de fapt o Dacie. Din considerente de marketing s-a luat decizia vanzarii in acest fel pe piata braziliana, unde marca frantuzeasca incearca sa-si faca loc sub soare cu modele ce au un raport pret/calitate imbatabil. In Europa Occidentala, nou venita va iesi de sub acoperire pentru a ataca fara ascunzisuri. Cu o lungime de 4.02 metri va provoca marile citadine ca Fiat Grande Punto, Renault Clio 3 si de asemenea Skoda Fabia. Secretul sau? Un pret mai mic cu aproximativ 30-40 %. Unii vor spune ca trebuie sa fie o pacaleala (cursa). Dar nu o vor gasi la capitolul spatiu interior, care este la inaltimea rivalelor. Masina are intr-adevar o bancheta destul de mare pentru trei ocupanti si un portbagaj adecvat pentru cei mai buni din clasa. Finisarea nu lasa loc de surprize neplacute. Stim ca pentru a respecta conditia unui pret scazut, marca romaneasca trebuie sa apeleze la materiale simple. In ciuda acestui fapt, ambianta la bord, cu culori luminoase, ramane placuta. Dar eram nerabdatori sa testam Sandero la rulare. Sub capota sa se gaseste motorul de 1.6 litri MPI de pe Logan. Potrivit estimarilor noastre, consumul sau mediu este sub 8 litri/100 km. El profita de scaderea in greutate a masinii, si de o buna etajare a vitezelor care asigura atingerea unor persormante suficiente in toate situatiile intalnite, inclusiv atunci cand masina se afla in sarcina. Insonorizarea modesta nu joaca in favoarea sa in fata competitorilor mai „spalati” .
In ciuda acestui fapt, Sandero nu se face de rusine in privinta confortului amortizarii. Urmand aceeasi filosofie a Loganului, Sandero adopta o garda la sol mare care trece de gropi si denivelari cu usurinta. Balansul caroseriei nu este exagerat, chiar daca un Renault Clio sau Peugeot 207 sunt mai rigide pe sosea. Comportamentul rutier merita la fel de multe laude: neutru si sigur fara a fi agil sau sportiv. In ceea ce priveste franarea, versiunea noastra de test nu avea ABS sau asistenta la franarea de urgenta. Modelele comercializate in Franta le vor avea pe amandoua, lucru care ne face mai increzatori in comportamentul masinii. Facand aceasta specificare din urma, Sandero se incadreaza in standardele europene. Pentru acest pret, nu poate fi cerut mai mult.
Partea a doua:
Comparativ Logan/Sandero
Cele doua masini impart majoritatea componentelor. In schimb retusarile inteligente ii confera lui Sandero o personalitate accentuata.
Practic, Sandero a fost obtinut prin taierea a 23 de centimetri din Logan. El devine astfel mai manevrabil in oras. Portbagajul sau este mai mic cu 40%, dar ramane totusi foarte mare in aceasta categorie a citadinelor. Si mai presus de toate el devine mai usor de folosit datorita schimbului capotei clasice cu un hayon cu maner interior si stergator. Bancheta fixa a fost abandonata pentru una rabatabila si fractionabila. Locurile din spate sunt cu foarte putin mai mici decat cele din Logan (maxim 3 cm). Noua plansa de bord integreaza intr-um mod simplu ajustarea pe inaltime a volanului, butoane rotunjite si o finisare mai luminoasa. Fetele de usa renunta la manerul turnat pentru o solutie mai rafinata. Noile setari ale suspensiei si ampatamentul cu 4 cm mai mic se simt putin la volan. Conducerea lui Sandero 1.6 MPI este apropiata de cea a Loganului. Diferentele sunt in detalii: ruliu mai mic, suspensia spate un pic mai mobila la schimbarile bruste de directie. O impresie ce va trebui confirmata de versiunea europeana. La noi (adica la ei, le french) diferenta fata de Logan o va face AFU si cateva sute de euro in plus (de ceeeeee? Of viata).
Verdictul
Se va lasa cu sange!
Sandero tinteste cu precizie noile generatii de citadine, pe care le ataca din fata cu un nou design modern, si o usurinta in utilizare rafinata. Primele teste realizate in Brazilia ne-au confirmat-o: comportamentul sau rutier este apropiat de cel al Loganului, o dovada a seriozitatii. Amatorii condusului sportiv si al interiorului confortabil (in sensul de foarte chic si confortabil, nu pot traduce altfel) vor prefera Renault Clio. Dar asta poate cu greu sa justifice diferenta mare de pret. (Hurray DACIA). Ca un plus, Sandero va beneficia de aceleasi motoare 1.5dci din familia Renault. Disputa in familie la orizont...
Killar de Clio?
Clio va fi prima victima a lui Sandero: gabaritele lor sunt asemanatoare, dar nu si preturile.
In Franta, Sandero va umbla pe caile batatorite ale lui Clio. Cei doi veri isi disputa aceeasi portile de placinta. Asta in timp ce nou venita costa mai putin cu 5000 de euro. O adevarata durere de cap pentru dealeri care vor trebui sa gaseasca noi argumente in favoarea Clio. Echiparea Daciei este mai slaba (vezi tabelul)? Desigur, dar diferenta de pret lasa loc unei marje pentru a adauga optionale si nimic esential nu lipseste atunci cand tragem linie. Finisarea Clio ului, comportamentul rutier si motorul 1.2 TCE pot face diferenta? Desigur, dar e o diferenta scumpa.
Comment