Salutare si bine v-am gasit,
din pacate imi fac debutul pe forum cu o problema suparatoare.
De aproximativ 6 luni sunt posesorul unei Dacia Sandero ( 1.6 8v / 2011 ), este prima Dacie pe care o am si sincer ma asteptam sa fie o masina simpla, usor de intretinut / reparat dar se pare ca nu este chiar asa.
Masina este adusa din Germania dar cumparata din Pitesti, un singur proprietar ( istoric verificat in reteaua Meridian) cumparata la 116k km, acum are ~125k. Inca de cand am luat-o mi s-a aprins martorul de "check engine". A doua zi a beneficiat de o revizie generala ( filtre, toate lichidele, bujii, distributie, discuri frana, placute frana si alte chestii marunte)la un service multimarca ( Augsburg - sos de centura ).
Odata cu revizia am facut si o diagnoza pentru martorul de check engine, mi s-a spus ca ar fi avut inregistrata o eroare de "misfire" care ar fi fost candva inregistrata dar nu ar mai fi fost activa. Au sters eroarea dar la cateva zile s-a aprins din nou martorul, din nou diagnoza cu acelasi rezultat, misfire inregistrat dar nu activ.Recomandarea celor de la Augsburg a o verificare la Meridian intrucat acestia ar avea un soft mai complet si imi pot spune mai multe.
Cei de la Meridian Nord au facut diagnoza cu acelasi rezultat, misfire inregistrat dar nu activ. Acestia au sters eroarea si m-au recomandat sa merg cu benzina mai buna. Am shimbat benzina 95 cu 100 si cam in trei saptamani ( ~ 1200 km ) martorul s-a aprins din nou.
Am revenit la Meridian si surpriza ... acelasi rezultat ...misfire inregistrat dar nu activ. Au sters alarma si mi-au spus ca masina functioneaza ok, dar ca inginerii de acolo imi recomanda sa schimb bujiile ( puse in urma cu 4k kilometri la Augsburg ). Am considerat ca nu este necesar sa schimb bujiile iar in momentul in care mi-au adus masina si am vrut sa plec, aceasta functiona "in trei cilindri" ba chiar doi ( turatie foarte oscilanta la relatii, zgomot dubios pe evacuare, cu greu pleca de pe loc ).
Cei de la Meridian s-au disculpat instant, sustinand ca nu "nici nu au ridicat capota" si ca au facut doar diagnoza.
Am fost nevoit sa las masina in service, unde au schimbat bujiile plus remaparea injectiei. Masina a fuctionat ok-ish cam o luna, pana azi ( ~2000 km ), dar cu "check engine" in continuare aprins.Mentionez ca ultimele plinuri au fost facute cu efix.
In momentul de fata masina are aceeasi problema ca atunci cand am plecat de la Meridian, turatie foarte oscilanta la relatii, zgomot dubios pe evacuare, plecare greoaie de pe loc.
A mai patit cineva asa ceva ? imi puteti recomanda va rog un mecanic priceput in Bucuresti ? ( la Meridian nu mai calc )
Totodata, va rog sa-mi spuneti daca este normal ca turatia la relanti sa stea la 500 ture ( inainte de problema mentionata mai sus ) si daca este normal un cosum urban de 9.5 -10% (verificat la pompa ), extraurban 6.5 - 7% , ambele intr-un regim normal de exploatare ?
Multumesc !
din pacate imi fac debutul pe forum cu o problema suparatoare.
De aproximativ 6 luni sunt posesorul unei Dacia Sandero ( 1.6 8v / 2011 ), este prima Dacie pe care o am si sincer ma asteptam sa fie o masina simpla, usor de intretinut / reparat dar se pare ca nu este chiar asa.
Masina este adusa din Germania dar cumparata din Pitesti, un singur proprietar ( istoric verificat in reteaua Meridian) cumparata la 116k km, acum are ~125k. Inca de cand am luat-o mi s-a aprins martorul de "check engine". A doua zi a beneficiat de o revizie generala ( filtre, toate lichidele, bujii, distributie, discuri frana, placute frana si alte chestii marunte)la un service multimarca ( Augsburg - sos de centura ).
Odata cu revizia am facut si o diagnoza pentru martorul de check engine, mi s-a spus ca ar fi avut inregistrata o eroare de "misfire" care ar fi fost candva inregistrata dar nu ar mai fi fost activa. Au sters eroarea dar la cateva zile s-a aprins din nou martorul, din nou diagnoza cu acelasi rezultat, misfire inregistrat dar nu activ.Recomandarea celor de la Augsburg a o verificare la Meridian intrucat acestia ar avea un soft mai complet si imi pot spune mai multe.
Cei de la Meridian Nord au facut diagnoza cu acelasi rezultat, misfire inregistrat dar nu activ. Acestia au sters eroarea si m-au recomandat sa merg cu benzina mai buna. Am shimbat benzina 95 cu 100 si cam in trei saptamani ( ~ 1200 km ) martorul s-a aprins din nou.
Am revenit la Meridian si surpriza ... acelasi rezultat ...misfire inregistrat dar nu activ. Au sters alarma si mi-au spus ca masina functioneaza ok, dar ca inginerii de acolo imi recomanda sa schimb bujiile ( puse in urma cu 4k kilometri la Augsburg ). Am considerat ca nu este necesar sa schimb bujiile iar in momentul in care mi-au adus masina si am vrut sa plec, aceasta functiona "in trei cilindri" ba chiar doi ( turatie foarte oscilanta la relatii, zgomot dubios pe evacuare, cu greu pleca de pe loc ).
Cei de la Meridian s-au disculpat instant, sustinand ca nu "nici nu au ridicat capota" si ca au facut doar diagnoza.
Am fost nevoit sa las masina in service, unde au schimbat bujiile plus remaparea injectiei. Masina a fuctionat ok-ish cam o luna, pana azi ( ~2000 km ), dar cu "check engine" in continuare aprins.Mentionez ca ultimele plinuri au fost facute cu efix.
In momentul de fata masina are aceeasi problema ca atunci cand am plecat de la Meridian, turatie foarte oscilanta la relatii, zgomot dubios pe evacuare, plecare greoaie de pe loc.
A mai patit cineva asa ceva ? imi puteti recomanda va rog un mecanic priceput in Bucuresti ? ( la Meridian nu mai calc )
Totodata, va rog sa-mi spuneti daca este normal ca turatia la relanti sa stea la 500 ture ( inainte de problema mentionata mai sus ) si daca este normal un cosum urban de 9.5 -10% (verificat la pompa ), extraurban 6.5 - 7% , ambele intr-un regim normal de exploatare ?
Multumesc !
Comment