Salut,
Am zis sa incep un thread nou deoarece vad ca cel de aici
este din 2009. (am postat acolo un link catre acest thread)
Pe vreme foarte calda, gen cum este acum, daca pornesc AC si-l las sa mearga in timp ce masina sta, dupa ceva timp se aude cum compresorul se decupleaza, iar la 1-2 secunde recupleaza (auzindu-se si acel zgomot metalic specific ambreiajului electro-magnetic), tot acest cilclu repetandu-se uneori pana nu-l mai suport si opresc AC. Ce am mai observat odata cu aparitia acestei probleme este faptul ca GMV nu mai functioneaza decat pe o singura treapta, prima. Imi amintesc ca atunci cand AC functiona corect, dupa cateva minute de stat cu AC pornit, cu masina pe loc, pornea GMV si pe treapta 2, la o turatie mult mai mare si cu zgomotul aferent.
Am vrut sa vad daca este vreo legatura intre aceste 2 probleme, am cautat releul care comanda pornirea GMV pe treapta a 2-a, l-am gasit (voi atasa si poze daca este nevoie), l-am scos, si am avut surpriza sa gasesc plasticul din jurul unui pin topit si ars. Am scos capacul releului, am masurat bobina, este buna, dar am observat ca lamela care inchide circuitul nu mai vine in contact cu lamela care alimenteaza mai departe GMV si asta din cauza ca s-a deplasat acel pin, cu lamela din interior cu tot, cand s-a inmuiat plasticul de la temperatura inalta pe care o atinge (140 C, masurat cu multimetru cu termocuplu).
Am repozitionat acea lamela si acum releul cupleaza corect. Am facut testul instalatiei AC pornite in timp ce masina sta pe loc in caldura si soare puternic si acum porneste GMV si pe treapta a 2-a iar AC functioneaza fara intreruperi. Se pare ca AC decupla compresorul pentru ca radiatorul nu reusea sa cedeze suficienta cladura din agentul refrigerant, crestea presiunea acestuia si intervenea masura de siguranta.
Acel releu a mai fost schimbat o data, dar atunci nu vazusem legatura intre el si problemele AC. Daca-l mai schimb o data, cred ca problema o sa reapara cand acel pin se va deplasa din nou.
S-a mai lovit cineva de problema asta. Solutii? Un releu mai rezistent a gasit cineva.
Va multumesc (si pentru rabdare, daca ati reusit sa cititi pana aici
)
Revin cu pozele
Am zis sa incep un thread nou deoarece vad ca cel de aici
este din 2009. (am postat acolo un link catre acest thread)
Pe vreme foarte calda, gen cum este acum, daca pornesc AC si-l las sa mearga in timp ce masina sta, dupa ceva timp se aude cum compresorul se decupleaza, iar la 1-2 secunde recupleaza (auzindu-se si acel zgomot metalic specific ambreiajului electro-magnetic), tot acest cilclu repetandu-se uneori pana nu-l mai suport si opresc AC. Ce am mai observat odata cu aparitia acestei probleme este faptul ca GMV nu mai functioneaza decat pe o singura treapta, prima. Imi amintesc ca atunci cand AC functiona corect, dupa cateva minute de stat cu AC pornit, cu masina pe loc, pornea GMV si pe treapta 2, la o turatie mult mai mare si cu zgomotul aferent.
Am vrut sa vad daca este vreo legatura intre aceste 2 probleme, am cautat releul care comanda pornirea GMV pe treapta a 2-a, l-am gasit (voi atasa si poze daca este nevoie), l-am scos, si am avut surpriza sa gasesc plasticul din jurul unui pin topit si ars. Am scos capacul releului, am masurat bobina, este buna, dar am observat ca lamela care inchide circuitul nu mai vine in contact cu lamela care alimenteaza mai departe GMV si asta din cauza ca s-a deplasat acel pin, cu lamela din interior cu tot, cand s-a inmuiat plasticul de la temperatura inalta pe care o atinge (140 C, masurat cu multimetru cu termocuplu).
Am repozitionat acea lamela si acum releul cupleaza corect. Am facut testul instalatiei AC pornite in timp ce masina sta pe loc in caldura si soare puternic si acum porneste GMV si pe treapta a 2-a iar AC functioneaza fara intreruperi. Se pare ca AC decupla compresorul pentru ca radiatorul nu reusea sa cedeze suficienta cladura din agentul refrigerant, crestea presiunea acestuia si intervenea masura de siguranta.
Acel releu a mai fost schimbat o data, dar atunci nu vazusem legatura intre el si problemele AC. Daca-l mai schimb o data, cred ca problema o sa reapara cand acel pin se va deplasa din nou.
S-a mai lovit cineva de problema asta. Solutii? Un releu mai rezistent a gasit cineva.
Va multumesc (si pentru rabdare, daca ati reusit sa cititi pana aici

Revin cu pozele



Comment