Stepway-ul meu 1.5 dCi, cea mai reușită combinație, va fi martorul dispariției variantei diesel.
În multe orașe din Europa se pun taxe suplimentare pe motoarele diesel. Paris, Londra, Stuttgart și multe altele mai mici care vor urma direcția, iar de prin 2025 dieselurile vor fi de-a dreptul interzise în orașe.
Sfatul meu este următorul pentru cei care vor o mașină acum și nu prea sunt mulțumiți de motorizările pe benzină oferite. O paranteză întâi. Se pare că povestea este foarte, foarte complicată. Ca urmare a acordurilor de la Kyoto, EU a încheiat un protocol cu asociația europeană a producătorilor de mașini pentru a reduce emisiile de CO2. Cei din urmă au spus "ok, vă vindem diesel care emite mai puțin". S-a încurajat cumpărarea de diesel iar motoriștii europeni s-au concentrat pe motoarele diesel (japonezii au rămas pe benzină). În UK, de la 10%, acum 50% dintre mașinile în circulație sunt diesel (pentru că era mai ecologic, emitea mai puțin CO2). Londra și-a epuizat cota anuală pe 2017 de poluare cu particule emise de diesel în primele două luni. Se pare că 12000 de oameni au murit în UK din cauze pulmonare asociate cu aceste particule. Scandalul "dieselgate" se va extinde la acțiunile pe care orașele poluate le vor lua pentru a descuraja POSESIA de diesel (taxe de parcare mai mari, taxe de acces în centru - din oct 10 lire pentru diesel în Londra - sau interzicerea lor, la noi se vor instala vignetele).
Sfatul meu este să nu mai cumpărați diesel la mașină nouă în următorii ani. Dacă vă luați un sh și vreți să îl mai țineți vreo 5 ani după care îl duceți la casare, atunci merge. Dacă vreți mașină nouă, s-ar putea ca după vreo 5 ani să descoperiți că, fiind diesel, nu o veți avea cui vinde și nici să mergeți cu ea nu veți fi lăsat fără niște taxe măricele.
Problema este că nu toate motoarele pe benzină sunt la fel de plăcute ca cele diesel. Producătorii europeni de mașini vor avea nevoie de câțiva ani pentru a se concentra pe îmbunătățirea variantelor turbo pe benzină. Și atunci, în acești câțiva ani, noi ce mașini cumpărăm? Asta este întrebarea. Dacă nu diesel, atunci ce?
În multe orașe din Europa se pun taxe suplimentare pe motoarele diesel. Paris, Londra, Stuttgart și multe altele mai mici care vor urma direcția, iar de prin 2025 dieselurile vor fi de-a dreptul interzise în orașe.
Sfatul meu este următorul pentru cei care vor o mașină acum și nu prea sunt mulțumiți de motorizările pe benzină oferite. O paranteză întâi. Se pare că povestea este foarte, foarte complicată. Ca urmare a acordurilor de la Kyoto, EU a încheiat un protocol cu asociația europeană a producătorilor de mașini pentru a reduce emisiile de CO2. Cei din urmă au spus "ok, vă vindem diesel care emite mai puțin". S-a încurajat cumpărarea de diesel iar motoriștii europeni s-au concentrat pe motoarele diesel (japonezii au rămas pe benzină). În UK, de la 10%, acum 50% dintre mașinile în circulație sunt diesel (pentru că era mai ecologic, emitea mai puțin CO2). Londra și-a epuizat cota anuală pe 2017 de poluare cu particule emise de diesel în primele două luni. Se pare că 12000 de oameni au murit în UK din cauze pulmonare asociate cu aceste particule. Scandalul "dieselgate" se va extinde la acțiunile pe care orașele poluate le vor lua pentru a descuraja POSESIA de diesel (taxe de parcare mai mari, taxe de acces în centru - din oct 10 lire pentru diesel în Londra - sau interzicerea lor, la noi se vor instala vignetele).
Sfatul meu este să nu mai cumpărați diesel la mașină nouă în următorii ani. Dacă vă luați un sh și vreți să îl mai țineți vreo 5 ani după care îl duceți la casare, atunci merge. Dacă vreți mașină nouă, s-ar putea ca după vreo 5 ani să descoperiți că, fiind diesel, nu o veți avea cui vinde și nici să mergeți cu ea nu veți fi lăsat fără niște taxe măricele.
Problema este că nu toate motoarele pe benzină sunt la fel de plăcute ca cele diesel. Producătorii europeni de mașini vor avea nevoie de câțiva ani pentru a se concentra pe îmbunătățirea variantelor turbo pe benzină. Și atunci, în acești câțiva ani, noi ce mașini cumpărăm? Asta este întrebarea. Dacă nu diesel, atunci ce?

Comment