Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Nu mai mergem la politie daca lovim masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu mai mergem la politie daca lovim masina

    De la 1 iulie, vor fi suficiente completarea unui formular şi înţelegerea între părţi.

    Procesul-verbal de constatare întocmit de poliţişti în cazul accidentelor fără victime va fi înlocuit, de la 1 iulie, de formularul-tip “Constatare amiabilă de accident”, ce se va putea obţine de la orice firmă de asigurare. Şoferii implicaţi în asemenea incidente nu vor mai avea de-a face cu agenţii de la “Rutieră”.
    Constatarea unui accident în care nimeni nu a fost rănit se va face în lipsa poliţiştilor, ceea ce nu poate decât să-i bucure pe şoferii care “o vor comite” fie din cauză că au băut un pahar în plus, fie pentru că vor încălca vreo regulă de circulaţie. Dacă formularul va fi semnat la faţa locului de ambii şoferi, iar în accident au fost implicate doar două maşini, poliţia nu va mai face cercetări. Doar firma de asigurări va trebui să se convingă dacă cele scrise de conducătorii ce apar în fişă sunt reale.

    Formularul, luat de la asiguratori

    “Dacă nu sunt răniţi şi şoferii au completat formularul de constatare amiabilă de accident, nu mai e treaba poliţiştilor. Maşinile pot să fie făcute zob. Oamenii merg la firma de asigurări. Important e să nu fi lovit, din deviere, alte maşini sau bunuri stradale, pentru că atunci poliţiştii vor prelua ancheta”, ne-a declarat comisar şef Mihai Aguşoaie, şeful Serviciului Accidente din Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei. Dacă nu semnează ambii şoferi implicaţi într-un accident, poate fi cerut ajutorul poliţiei.

    Formularul poate fi obţinut de la orice firmă de asigurări şi este valabil pe tot teritoriul ţării.

    Dacă nu sunt victime, şoferii vor fi despăgubiţi

    Potrivit asiguratorilor, şoferii care sunt implicaţi în accidente rutiere care nu au ca urmări victime omeneşti vor fi despăgubiţi indiferent de situaţie. “Poate avea parbrizul spart sau chiar ca maşina să fie tractată pe platformă, dacă nu există victime şi ambii şoferi semnează formularul de constatare pe cale amiabilă, asiguratorul îl va despăgubi pe cel în cauză”, ne-a declarat directorul de Relaţii cu Clienţii de la site-ul www.rca-ieftin.ro, Ciprian Tănase.



    copyright © www.libertatea.ro
    Attached Files
    Last edited by Shoot; 24 June 2009, 00:33.

  • #2
    O sinteză, întocmită de CSA, a celor mai importante informaţii legate de constatul amiabil, o puteţi citi in atasament.
    Formularul trebuie depus la companiile de asigurări, care, în baza acestuia, vor elibera documentele necesare intrării în reparaţie a autovehiculelor. Este important de precizat că depunerea formularului de către oricare dintre cei doi şoferi reprezintă avizare de daună şi, în consecinţă, asiguratorul este obligat să constate pagubele şi să stabilească vinovăţia. Dacă formularele de constatare amiabilă sunt completate corect şi semnate de ambii şoferi, asiguratorului îi este interzis să-i trimită pe conducătorii auto la Poliţie pentru constatarea accidentului.

    În cazurile în care se aplică constatul amiabil, se elimină atât amenzile, cât şi suspendarea permisului de conducere. În schimb, odată cu introducerea sistemului bonus-malus, preconizată pentru 2010, şoferul vinovat, care înregistrează daune pe poliţa sa RCA, va fi penalizat de asigurator prin majorarea tarifului de primă pentru anul următor, iar conducătorii auto fara daune vor beneficia de o reducere a acestor tarife.


    e se întâmplă dacă şoferii şi asiguratorii nu se înţeleg
    Dacă asiguratorii RCA ai celor două vehicule implicate în accident nu cad de acord cu privire la cine este vinovat de producerea acestuia sau şoferii nu sunt de acord cu modul în care asiguratorii au stabilit vinovăţia, atunci cei care se consideră îndreptăţiţi să fie despăgubiţi trebuie să se adreseze instanţei de judecată, care va stabili respectiva vinovăţie. Şoferul nevinovat va fi despăgubit, normal, de către asiguratorul RCA al autovehiculului vinovat de producerea accidentului.

    În cazul stabilirii unei culpe comune, fiecare şofer va fi despăgubit numai pentru partea de prejudiciu corespunzătoare procentului de culpă care s-a reţinut în sarcina celuilalt, fiecare conducător auto urmând să primească despăgubiri de la asiguratorul RCA al celuilalt conducător auto.
    Dacă asiguratorul RCA al unuia dintre conducătorii auto implicaţi în accident refuză plata despăgubirilor, considerând că nu clientul său, ci celălalt şofer este vinovat de producerea accidentului, primul şofer trebuie să se adreseze, într-o primă fază, propriei companii de asigurări RCA pentru solicitarea medierii speţei într-o Comisie de Mediere specializată. Dacă răspunsul Comisiei de Mediere este nefavorabil, trebuie apelat la instanţa de judecată, cu acţiune în pretenţii împotriva asiguratorului şi a celuilalt conducător auto.

    Later edit: intrucat nu pot atasa un pdf sau un word de 33k (depaseste cele 19k maxim pt acest tip de fisier ), copy-pastez aici continutul lui:


    INFORMAȚII UTILE PRIVIND CONSTATAREA AMIABILĂ DE ACCIDENT
    Cadrul legal privind constatarea amiabilă de accident
     Legea nr.136/1995 privind asigurările și reasigurările în România, cu modificările
    și completările ulterioare;
     OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și
    completările ulterioare (art. 79);
     Ordinul CSA nr.21/2008 pentru punerea în aplicare a Normelor privind utilizarea
    formularului Constatare amiabilă de accident (M.Of., Partea I, nr. 876 din
    24/12/2008).
    Ce este constatarea amiabilă de accident?
    Constatarea amiabilă de accident permite părților implicate în accident să completeze,
    pe un singur formular, elementele privind circumstanțele producerii evenimentului,
    datele personale de identificare, datele vehiculelor implicate, precum și ale propriilor
    asigurători.
    Completarea acestui formular nu reprezintă o recunoaștere a responsabilității în
    producerea evenimentului, ci un cumul de elemente și fapte care vor ajuta în
    soluționarea dosarelor de daună. Partea de responsabilitate ce revine fiecărui
    conducător auto va fi stabilită de către asigurători, în funcție de informațiile completate
    în formular de către ambii conducători auto.
    De când se aplică?
    Potrivit Ordinului CSA nr.21/2008, procedura de Constatare amiabilă de accident va
    putea fi aplicată cu începere de la 1 iulie 2009.
    În ce cazuri se aplică?
    Procedura de constatare amiabilă va putea fi aplicată în cazul accidentelor rutiere
    survenite pe teritoriul României în care au fost implicate două vehicule și din care
    au rezultat numai pagube materiale. Potrivit art.79 din OUG nr.195/2002, cu
    modificările și completările ulterioare, conducătorii vehiculelor implicate într-un astfel de
    accident și care au completat și înaintat formularul de constatare amiabilă, nu mai au
    obligația de a se prezenta la poliție în vederea întocmirii documentelor de constatare.
    Este obligatorie utilizarea procedurii de constatare amiabilă de accident?
    Utilizarea formularului de constatare amiabilă de accident nu este o obligație, ci este o
    alternativă la procedura actuală.
    În ce constă procedura de constatare amiabilă de accident?
     Conducătorii celor două vehicule implicate în accident completează împreună un
    singur formular de constatare amiabilă de accident. Acesta conine două pagini
    autocopiative, ambele având aceeasi valoare juridică, si instruciuni de utilizare.
     După completarea tuturor datelor solicitate, fiecare conducǎtor de vehicul are
    obligaia de a transmite copia formularului Constatǎrii amiabile de accident cǎtre
    asigurǎtorul RCA al vehiculului pe care l-a condus.
     Dacă una din persoanele implicate în accident se consideră îndreptăită a solicita
    despăgubiri în baza asigurării RCA, proprietarul vehiculului respectiv se
    adresează asigurătorului RCA al celuilalt vehicul implicat în accident.
     În cazul avizării unei daune în baza formularului Constatare amiabilă de accident,
    asigurătorii îndeplinesc formalităile de deschidere a dosarului de daună,
    constatare a pagubelor si eliberarea documentului de introducere în
    reparaie.
     In vederea soluionării dosarelor de daună avizate în baza unei Constatări
    amiabile de accident, pentru stabilirea răspunderii, asigurătorii au încheiat un
    Protocol de colaborare privind constatarea amiabilă de accident care
    conine si procedura privind stabilirea răspunderii si regimul probator în funcie
    de cumululul de elemente și fapte descrise în formularul Constatare amiabilă de
    accident. Procedura reprezintă o cazuistică completă inspirată din codul rutier
    român si practica franceză în domeniu. Această cazuistică imaginează în scris si
    prin schie toate posibilităile de coliziune care se pot înregistra în trafic, precum
    si modul de stabilire a responsabilităii civile în respectivul eveniment.
     Incadrarea accidentului în unul din cazurile prevăzute în protocol și stabilirea
    răspunderii civile de către asigurători se realizează prin analiza tuturor
    elementelor de informare ce figurează în formular și prin orice alt mijloc de probă.
     Dosarele de daună RCA deschise în baza formularului se soluionează conform
    legislației în vigoare.
    De unde iau formularul de constatare amiabilă de accident?
    Potrivit Ordinului CSA nr.21/2008, formularul Constatare amiabilă de accident este
    tipărit și distribuit de societăile de asigurare autorizate să încheie asigurări pentru
    vehicule, conform modelului prevăzut în anexele la normele puse în aplicare prin ordinul
    menționat.
    ===============
    Date provizorii privind asigurările auto în Trimestrul I 2009 (situație realizată conform
    raportărilor transmise de societăți până la data de 30 aprilie 2009).
    PRIME BRUTE SUBSCRISE T1 - 2009 T1 - 2008
    Evoluție
    T1 2009 /
    T1 2008
    clasa 3 - Asigurări de mijloace de transport
    auto, altele dect cele feroviare 802.504.492 796.828.106 0,71%
    clasa 10 - Asigurări de răspundere civilă
    auto 731.209.806 688.145.195 6,26%
    total asigurări auto 1.533.714.298 1.484.973.301 3,28%
    pondere asigurări auto în asigurări generale 75,6% 75,4% 0,26%
    total asigurări generale 2.027.562.755 1.968.156.244 3,02%
    Last edited by mmarza; 21 July 2009, 17:08.

    Comment


    • #3
      sunt off topic dar nu stiu unde asi fi postat ca nu ma abtin dar tre sa o spun ca azi am comis-o.
      Eram cu sandelu la cateva cumparaturi in oras bineinteles cu sotia(radarul),veneam dinspre silvania spre statia perla cei din zalau cunosc drumul(bunicuta) si trebuia sa ma opresc la un magazin (cipricom)care se afla viz-avi de statia perla si ca sa nu mai merg inca 500 m sa pe langa electrica ca sa pot intra in spatele magazinului (desi sotia a zis-o dute pe langa electrica chiar daca inconjuram)am virat stanga pe linie dubla continua si cand am trecut nu bine am oprit masina sa se dea jos sotia ca si imi sare in fata un agent de la SPR (am si inlemnit ,ma gandeam la permisul suspendat chiar acuma cand trebuia sa merg in concediu),bineinteles imi cere actele,ma dau din masina si imi caut toate documentele si i le inmanez la care el imi spune ca stiu ce am facut am realizat in momentul cand l-am vazut in fata mea si bineinteles ca am recunoscut si spunandu-i ca de 5 ani de cand conduc nu am avut nici o contraventie cu exceptia parcarilor si 3 radare .imi spune politicos ca nu am doar o contraventie ci doua ,una ca am trecut am intors pe linie dubla continua cu semnul de interzis in fata cat mine de mare si a doua ca nu purtam centura,am asteptat la masina si in 10 minute a venit cu hartoaga la mine scrisa si imi spune ca am de platit doar 60 ron pt nepurtatrea centurii de siguranta.am coborat si i-am strans mana cu un suflet foarta mare .Mentionez ca in momentul cand mi-a cerut actele mi-am cerut scuze de gresala pe care am facut-o si ca nu era nimeni pe contrasens pt ca semaforul de la perla era rosu iar din spate pe banda 2 nu venea nimeni.Ii multumesc ca a fost domn cu mine ca altfel eram pieton si cu o amenda grasa .
      SCUZE DE OFF TOPIC

      Comment


      • #4
        Domne ai fost inspirat, au de aface cu atatia ....... incat atunci cand dau de cineva civilizat li se inmoaie pixul in mana sau a vazut ca ai sandero si l-ai impresionat Totusi raman la prima varianta.

        Comment


        • #5
          prima varianta marian66v

          Comment

          Working...
          X
          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
          Politica de Securitate Google