Salutare dragi forumiști
Sunt nou venit, și de 3 zile posesor al unui Sandero Stepway 1,5 dCi, Euro 6. L-am cumpărat cu 6600 km la bord de la un dealer autorizat, și încă îl "descopăr".
Pe lângă plusurile și minusurile pe care am putut să le observ, două sunt cele care mă "macină" cel mai tare:
1. Consumul real și consumul raportat de computerul de bord.
Am mașina de trei zile însă am reușit să fac deja 1000 km cu ea prin țară. Mă frapează consumul extra-urban foarte mare în comparație cu cel precizat atât în fișa de prezentare, cât și de alți proprietari. Mie pe autostradă, la o viteză de 110 pe pilot automat, fără vânt, îmi indica un consum mediu de 5,6 litri (ca idee, Accord-ul meu 2.2 diesel consumă la această viteză în jur de 4,9). Chiar dacă consumul afișat mi se părea cam multicel, având în vedere că mașina era goală și fără a/c, după ce am făcut plinul la pompă am putut să constant și consumul real: 6,5!!!! De asemenea, c.b. îmi indica un consum total de 19,8 litri de la resetare (pe care evident am făcut-o la ultimul plin), dar în rezervor au încăput 23,6! Plinul îl fac de fiecare dată la fel, adică până când "sare" prima data pompa. Iar stilul de condus în exterior - unul foarte liniștit, fără accelerări bruște sau manevre agresive.
În București, consumul pe bord îmi apare undeva în jurul lui 7,6%. Nu am făcut încă o măsurătoare la pompă în această privință dar tare sunt curios. Asta în condițiile în care stilul meu de mers, cu ECO și Start/Stop pornit, este unul foarte liniștit și economic.
Este ceva neînregulă cu ea? De ce un consum real atât de mare și de ce o discrepanță colosală între valorile reale ale consumului și cele indicate de computerul de bord?
2. Mi s-a petrecut deja de 4 ori ca atunci când introduc cheia în contact, după ce aștept închiderea martorilor de pe bord, cheia să nu vrea să avanseze către ultima poziție, care pornește motorul. Soluția a fost să aștept câteva minute și apoi nu mai făcea probleme. Ați întâlnit acest caz și voi? Știți despre ce ar putea fi vorba.
Aștept plin de interes sfaturile voastre cu privire la cele două mari întrebări, și apoi am să vă mai cer și unele sugestii cu privire la antifonare, chedere, etc etc.
Mă bucur că există un astfel de forum și sper să contribui și eu într-un mod cât mai util!
Mulțumesc!
Sunt nou venit, și de 3 zile posesor al unui Sandero Stepway 1,5 dCi, Euro 6. L-am cumpărat cu 6600 km la bord de la un dealer autorizat, și încă îl "descopăr".
Pe lângă plusurile și minusurile pe care am putut să le observ, două sunt cele care mă "macină" cel mai tare:
1. Consumul real și consumul raportat de computerul de bord.
Am mașina de trei zile însă am reușit să fac deja 1000 km cu ea prin țară. Mă frapează consumul extra-urban foarte mare în comparație cu cel precizat atât în fișa de prezentare, cât și de alți proprietari. Mie pe autostradă, la o viteză de 110 pe pilot automat, fără vânt, îmi indica un consum mediu de 5,6 litri (ca idee, Accord-ul meu 2.2 diesel consumă la această viteză în jur de 4,9). Chiar dacă consumul afișat mi se părea cam multicel, având în vedere că mașina era goală și fără a/c, după ce am făcut plinul la pompă am putut să constant și consumul real: 6,5!!!! De asemenea, c.b. îmi indica un consum total de 19,8 litri de la resetare (pe care evident am făcut-o la ultimul plin), dar în rezervor au încăput 23,6! Plinul îl fac de fiecare dată la fel, adică până când "sare" prima data pompa. Iar stilul de condus în exterior - unul foarte liniștit, fără accelerări bruște sau manevre agresive.
În București, consumul pe bord îmi apare undeva în jurul lui 7,6%. Nu am făcut încă o măsurătoare la pompă în această privință dar tare sunt curios. Asta în condițiile în care stilul meu de mers, cu ECO și Start/Stop pornit, este unul foarte liniștit și economic.
Este ceva neînregulă cu ea? De ce un consum real atât de mare și de ce o discrepanță colosală între valorile reale ale consumului și cele indicate de computerul de bord?
2. Mi s-a petrecut deja de 4 ori ca atunci când introduc cheia în contact, după ce aștept închiderea martorilor de pe bord, cheia să nu vrea să avanseze către ultima poziție, care pornește motorul. Soluția a fost să aștept câteva minute și apoi nu mai făcea probleme. Ați întâlnit acest caz și voi? Știți despre ce ar putea fi vorba.
Aștept plin de interes sfaturile voastre cu privire la cele două mari întrebări, și apoi am să vă mai cer și unele sugestii cu privire la antifonare, chedere, etc etc.
Mă bucur că există un astfel de forum și sper să contribui și eu într-un mod cât mai util!
Mulțumesc!
Comment