Un posibil raspuns, citez de pe forumul Logan2:
"ASR(controlul tracțiunii) te lasă să patinezi doar până in 2000rpm după care intervine asupra frânelor față și/sau clapetei de accelerație indiferent de poziția pedalei de accelerație deci dacă ai început să paținezi și accelerezi o faci degeaba.
ESP(controlul traiectoriei) monitorizează poziția volanului, turația fiecărei roți, cuplu motor disponibil, viteza și în momentul în care simte o abatere de la direcția impusă frânează roata care trebuie și/sau clapeta de accelerație indiferent de poziția pedalei de accelerație deci dacă ai început să derapezi(aluneci) și accelerezi o faci degeaba.
Acolo era bun si HSA.
Multumesc t0rquemada pentru explicatii, cred ca chiar asta s-a intamplat, masina sa comportat diferit fata de cum eram obisnuit, nu m-am uitat pe indicat din bord, parca sa aprins cel care indica intrarea in funct ASR si masina pierdea putere, eu insistam degeaba, rotile trebuiau sa sape in zapada de inaltimea unei borduri si erau blocate.....se poate pune un buton sa scot din functiune ASR+ESP cand dau de necaz?
PS
Era sa uit.... la un drum asemanator dar cu zapada ceva mai dura (afara sub 0 grade) masina a mers mult mai bine..."
"ASR(controlul tracțiunii) te lasă să patinezi doar până in 2000rpm după care intervine asupra frânelor față și/sau clapetei de accelerație indiferent de poziția pedalei de accelerație deci dacă ai început să paținezi și accelerezi o faci degeaba.
ESP(controlul traiectoriei) monitorizează poziția volanului, turația fiecărei roți, cuplu motor disponibil, viteza și în momentul în care simte o abatere de la direcția impusă frânează roata care trebuie și/sau clapeta de accelerație indiferent de poziția pedalei de accelerație deci dacă ai început să derapezi(aluneci) și accelerezi o faci degeaba.
Acolo era bun si HSA.
Multumesc t0rquemada pentru explicatii, cred ca chiar asta s-a intamplat, masina sa comportat diferit fata de cum eram obisnuit, nu m-am uitat pe indicat din bord, parca sa aprins cel care indica intrarea in funct ASR si masina pierdea putere, eu insistam degeaba, rotile trebuiau sa sape in zapada de inaltimea unei borduri si erau blocate.....se poate pune un buton sa scot din functiune ASR+ESP cand dau de necaz?
PS
Era sa uit.... la un drum asemanator dar cu zapada ceva mai dura (afara sub 0 grade) masina a mers mult mai bine..."
Comment