Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Turatii...!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turatii...!!!

    Nu stiu alti cum fac.........

    Eu schimb vitezele undeva in jurul de 3000 rot/min. , cu exceptia :

    Treapta I undeva la cel mult 1500 de ture
    Treapta II 2000 de ture.

    Unii " SPECIALISTI" , imi recomanda ca ar fi mai " SANATOS" pentru motor , sa nu fiu atat de " MILOS " cu Treapta I si Treapta a II a , asta tinind cont ca, la orice urcare in Trepte de viteze, turometrul indica o retrogradare cu aproximativ 500 de turatii , si sa urc la fel tot undeva la 3000 de turatii in primele trepte.

    Voi cum procedati ? Cum credeti ca ar fi "SANATOS" ? De consumat banuiesc ca ar fi ceva mai mult....

  • #2
    Tinand cont ca tr a I-a este folosita numai pentru plecarea de pe loc iar tr a II-a suplineste destul de bine si treapta a I-a pentru rotatiile ridicate eu folosesc aceasta treapta foarte scurt, adica nu-mi fac un scop din a accelera pana la 3000 rot/min. Acum depinde si de contextul in care te aflii, adica esti intr-o intersectie pe un drum fara prioritate si nevoit sa intrii mai repede accelerezi ajungand cu tr a I-a cu mult peste 3000 rot/min sau, te aflii pe partea dreapta si vrei sa intrii intr-un trafic neaglomerat unde poti schimba tr a I-a si la 2000 rot/min, turatie la care motorul nu simte niciun fel lipsa de putere. In schimb aceasta lipsa de putere se simte intre tr a II-a si tr a III-a, daca nu se accelereaza pana in jurul a 3000 rot/min. Consumul, normal ca este ceva mai mare la turatiile ridicate dar se pot compensa prin turatii scazute la mersul in treptele superioare si aici ma refer la mersul in localitate, daca este mai aglomerat folosesc tr a IV-a si viteza de 60 km/h, iar daca este mai liber folosesc tr a V-a cu 70 km/h. Scaderea rotatiilor este adevarata de aceea cand merg cu 60 km/h schimb viteza undeva aproape de 70 km/h nefiind nevoit sa mai accelerez ulterior ba dimpotriva reduc usor in timp, la fel si pentru 70 km/h, accelerez pana aproape de 80 km/h si reduc usor in timp la 70 km/h.

    Comment


    • #3
      Faţă de ultimul meu post în legătură cu turaţiile, scrise undeva pe forum, mi-am schimbat stilul de a conduce, mai ales în oraş, iar urmarea a fost un consum mai redus. Fiind foarte versatilă, încerc să ajung cât mai repede în viteza a III-a, dar fără a forţa vitezele I şi a II-a (schimb vitezele I şi a II-a după ureche, dar nu cred că depăşesc 2000 tur/min, deoarece zgomotul motorului este foarte redus). De a III-a scap în funcţie de situaţi, dar în mod normal, sub 2300-2500 tur/min, introduc treapta a IV-a şi schimb în viteza a V-a, undeva, spre 60 Km/h (de data asta arunc o privire pe ceasul vitezometrului), dar asta numai dacă constat că traficul este constant. În plus, în momentul în care observ în faţa mea un stop care se pune pe roşu sau un verde care ştiu clar că nu îl voi mai prinde sau dacă anticipez că traficul urmează să se blochează, scot din viteză şi merg din inerţie.
      Mama proştilor este mereu gravidă!

      Comment


      • #4
        Personal in tr.1 o tin ff putin, si nu accelerez (de obicei) brusc maxim pana la 2000 ture, apoi dau tr.2, apoi rapid tr.3 si merg cu a 3-a daca e aglomerat cu maxim 40-45 Km/h (2000 - 2200 ture), si o las in tr.3 pana ajung cu turatiile la 1700 ture, apoi retrogradez (daca tre sa urc, daca nu, merg in tr.3 si cu 1500 ture, nu-i problema, atata timp cat nu apesi brusc pedala de acceleratie).
        In oras merg de obicei cu tr.4 la 60 km/h (in functie de trafic, evident) pe la 1600-1800 ture, cu tr.3 pana pe la 40-50 km/h si cu a 2-a foarte rar, cand trec peste bumperele de la trecererile de pietoni.

        Din testele pe care le-am facut, e foarte important la ce turatie lucreaza motorul atunci cand urcati cu masina tr. 1-2-3 sa ai minim 2000 ture, daca e mai mica turatia de 2000, consuma la greu benzina si nu trage deloc, iar intr-a 4-a sa ai minim la urcare 2500 ture ca sa nu consume mai mult motorul chinuindu-se sa care greutatea masinii.

        Pe loc drept poti merge si cu a 5-a la 60 km/h cu conditia sa nu apesi brusc pe pedala de acceleretie - caz in care masina tinde sa cada in bot si sa consume benzina la greu (datorita lipsei de cuplu). Totusi, decat sa mergeti cu 60 km/h in tr.5 la 1500 ture, mai bine cu tr.4 la 1800 ture, tind sa cred ca masina consuma mai putin (dar nu bag mana in foc).
        Last edited by bunicuta; 27 September 2009, 14:33.

        Comment


        • #5
          in afara de I, care e practic inexistenta schimb peste 3000. stim cu totii ce cutie avem pe masina si cum e etajata; in plus motorul trebuie sa mearga putin turat fiind benzina. si in III o duc cam la 3,500. personal treapta 5 nu o folosesc aproape niciodata in oras, niciodata sub 80/85 km/h, iar in afara la drum lung la doar peste 90 km/h, ca sa am ceva putere la motor. (la 70 km/h ai sub 2000 rotatii si chinui motorul in trepta V..se simte ca e subturat si vibreaza galeria de evacuare, sau bate avansu' daca e benzina proasta.). personal nu cred ca e bine sa ai sub 2000 in orice treapta te-ai afla, pentru ca nu e un motor diesel si nu cred ca rezolvam ceva nici referitor la consum...acuma fiecare cu stilul lui de condus!! bafta!

          Comment


          • #6
            Incearca se te duci cu treapta a IV-a pana aproape de 80 km/h, schimba in treapta a V-a si las-o usor pana ajunge la 70 km/h, mergi constant cu aceasta viteza si vei vedea ca merge foarte frumos si cu un consum foarte scazut de benzina, daca motorul la acesta viteza face problemele de care vorbesti cred ca ar trebuii sa mergi in service. Cu vechea dacie in treapta a II-a cu piciorul luat de pe acceleratie motorul trebuia sa traga bine fara sa se opreasca, la fel trebuie sa se intample si la sandero dar in treapta a IV-a, acest test il fac unii mecanici pentru a verifica daca sunt probleme.

            Comment


            • #7
              se poate merge constant la 2000rpm in orice treapta de viteza. dar asta inseamna drum drept si masina sa nu fie incarcata. ma rog, 1-2 persoane e ok, dar nu 400 de kile, ca deja intram pe teritoriul dizalului
              dom'lui ministru al asfaltului si anumitor primari, un sincer "@#$%!"

              Comment


              • #8
                una este consumul si alta este motorul si cum il exploatam. si au am avut un coleg pe santier daca mergea cu dacia papuc cu treapta 5 la 40-45 km/h. un 1,4 clasic. masina merge saraca, nu e problema!..consecintele?..pot cei care sunt in domeniu sa ne spuna! mai sunt cei care scot la punctul mort sa faca economie! tot o gresala, pentru ca se uzeaza anumite piese in cutie. (scrie si in cartea masinii, apropos de dacia 1300 care avea un manual de intretinere foarte bine pus la punct), iar daca un motor e ok si are compresie el tinde sa se opreasca daca lasi piciorul de pe acceleratie, chiar daca cobori , parca asa era.
                eu am constatat ca acum si in treapta III la sandero al meu urca mai usor catre 4000, mergind in timp putin mai turat.
                revenind la turatii, pentru benzinare mergeti cu incredere putin mai turat, pentru o exploatare corecta! daca vrem economie..simplu: trecem pe diesel turatii mici, putere mare consum redus!

                Comment


                • #9
                  Personal nu mi-am facut niciodata un scop in sine sa merg economic dar nu vad rostul sa merg cu treapta a III-a pentru viteza de 60 km/h motorul fiind destul de turat si sa nu folosesc pentru aceasta viteza tr a IV-a, la fel si pt 70 km/h in tr a V-a. Am spus, conteaza si modul de schimbare a vitezelor, adica nu schimbi in tr a IV-a la 50 km/h pentu a merge cu 60 km/h ci schimbi undeva aproape de 70 de km/h. Intr-adevar daca schimbi undeva la 50 km/h si urci la 60 km/h motorul nu se simte prea bine. Oricum in oras aceste viteze sunt greu de atins, mai repede le folosesc in localitatile din afara orasului si aici daca prind ceva mai liber altfel nu treci de 50 km/h, viteza care dupa parerea mea este cea mai tampita, in tr a III-a este cam turat iar in tr a IV-a este subturat. La mersul de zi cu zi schimb vitezele in functie de viteza masinii si de cum se aude motorul, aproape deloc dupa turometru, de aceea nici nu prea stiu exact ce indica turometru la 70 de km/h unde schimb in tr a IV-a, sau 80 de km/h unde schimb in tr a V-a dar, uitandu-ma din curiozitate in urma discutiilor de pe forumuri am vazut ca ma incadrez undeva la 3000 de rot/min, ceea ce inseamna ca ORL-ul imi functioneaza perfect . Nici cu vitezometru nu prea ma omor, il privesc numai in momentul in care radiocd-ul acopera zgomotul motorului si asta din cand in cand, sau ma fura peisajul si am impresia ca am depasit cu mult viteza legala ori daca intalnesc un indicator cu restrictie de viteza si ma uit sa vad daca sunt cu mult peste acea restrictie, in rest dupa cum am spus schimb in functie de viteza de deplasare si zgomotul motorului, la fel si pentru retrogradarea vitezelor. La mersul in afara localitatii nu se mai pune problema, fiind in treapta a V-a merg undeva intre 90-110 km/h, masina merge frumos fara sa fie prea turata sau stresata . Acum, daca luam cazuri particulare, sa spunem ca esti in afara localitatii si vreau sa intru intr-o depasire cu ceva mai multa putere nu mai schimb in tr a V-a aproape de 80 km/h ci undeva la 90-100 km/h in functie de cat de repede trebuie sa maresti viteza, stiut fiind faptul ca ai mai multa putere pentru a marii viteza in tr a IV-a la 70-80 de km/h decat in tr a V-a. Inchei pentru ca am impresia ca v-am plictisesc , iar pe bunicuta daca are rabdare sa citeasca tot postul trebuie sa il cinstesc .

                  Comment


                  • #10
                    perfect de acord! 50 pt cutia pe care o avem e o viteza timpita! similar e si cu treapta 1 si 2! pe drumuri grele nu poti merge cu viteza 2 ca e subturat motorul si cu viteza 1 se suprasolicita!..revenim iar la cutie ..numai bine!

                    Comment


                    • #11
                      ...ai dreptate mariane, tre sa dai o bere, puah, plictisitor postul tau cu atatea schimbari de viteze...etc. (si chiar l-am citit pana la capat )
                      ps. parca ala al meu de ieri era mai scurt :P

                      Comment


                      • #12
                        Mda, multumesc pentru apreciere . Asa se intampla cand conducen masina si nu tramvaiul, mai schimbam si treptele de viteza

                        Comment


                        • #13
                          Si eu ii dau a 4-a pana pe la 70km/h iar peste 75 ajunge la 3000rpm si cerseste a 5-a. Cam puturoasa mi s-a parut la urcarea pantelor cand am mers pe serpentinele spre castelul Dracula...care stiti traseul. Eram 2 persoane si ceva bagaje dar la un moment dat mai mult de a 2-a nu puteam sa ii dau si imi era ciuda cand vedeam altii cum treceau mai departe (adevarat ca aveau mai mult de 1.4...) si apoi cand coboram scoteam din viteza sa se mai odihneasca motorul dupa ce l-am biciuit la deal... zicea cineva anterior ca nu e bine sa scoti din viteza...asa sa fie??(in afara faptului ca ai frana de motor) In general is multumit de sandel, inghite 6l/100km dar tare i-as mai pune cativa cai sub capota uneori ;)

                          Comment


                          • #14
                            @Crisandel : este excelent sa il lasi in viteza. Ai numai avantaje. Unul este evident frana de motor. In afara de faptul ca te vor tine mai mult timp placutele, trebuie sa te gandesti si la faptul ca niste frane incinse nu mai tin nici pe de parte asa bine ca unele mai reci. Asa ca pe coborari lungi, e buna frana de motor, ca sa nu spun esentiala pentru siguranta.
                            Nu te gandi la Sandel ca la o dacie cu carburator. In frana de motor consumul este ZERO. Calculatorul NU introduce deloc benzina in cilindri. La ralanti este mic consumul, dar el exista, asa ca e mai economicoasa frana de motor decat ralantiul.
                            Bafta!

                            Comment


                            • #15
                              Ai dreptate, nu trebuie scoasa din viteza atat pentru frana de motor cat si pentru eficienta franei de serviciu, adica fiind servo-frana are eficienta mai mare atunci cand motorul este turat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google