Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

Diferente intre Sandero clasic si Stepway

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diferente intre Sandero clasic si Stepway

    Vreau sa achizitionez o Dacia Sandero - SH, an minim 2012, euro 5 neaparat, benzina, cu aprox 5000 eur.

    Am mai avut un 1.6, cunosc ce poate masina, dar mi s-a pus un pic pata pe Stepway, mi se pare una dintre cele mai frumoase masini desenate vreodata. Exteriorul, bineinteles. In cazul acesta sunt dispus sa urc pana la maxim 5500 eur.

    Ce nu reusesc sa-mi dau seama, cu tot cu Google, este diferenta de costuri in ceea ce priveste intretinerea. Din specificatii cred ca e cam aceeasi masina, doar un pic inaltata, iar cei 2 cm in plus de garda la sol ar fi de mare ajutor, intrucat o voi folosi aproape exclusiv pentru deplasare prin mediul rural, inclusiv pe teren neasfaltat.

    Cu motorizarea, implicit consumul, e simplu - am doar 1.6 la dispozitie, in timp ce pentru Sandero clasic 1.2 sau 1.4; 0.9 tce nu ma intereseaza.

    Ce vreau sa aflu, daca stie cineva, care este diferenta de costuri la revizii, cu cat e mai scumpa o planetara de Stepway fata de una de Sandero, un cap de bara etc. Da, stiu, Google, dar o sa fiti surprinsi ca efectiv nu gasesti nimic clar. De-asta am vrut sa apelez la eventuali cunoscatori.

    Ce am invatat singur, de-a lungul anilor, e ca, cu cat e masina mai mare, cu atat sunt si costurile intretinerii / preturile pieselor mai mare. Se aplica si in cazul acesta? Pana la urma imi pare acceasi masina, doar cu un kit de crossover.

  • #2
    Probabil că te referi la un Stepway I (fabricat până în 2012). Acela nu avea jante de 16. Revizia și întreținerea costă absolut la fel.

    Comment


    • #3
      Ce pot sa iti spun eu care am si Sandero si masini straine mai scumpe:
      Da, Dacia Sandero sau Stepway este o masina clasa mica ( sau subcompacta cum zic altii) iar Stepway un mic Crossover ( cu toate ca Dacia nu il numeste asa) care au preturi cu 2-3 mii euro mai mici decat marcile concurente occidentale.

      Insa... ATENTIE: toate costurile ulterioare de intretinere vor fi la fel de mari ca la o masina din aceiasi clasa de marca Renault, Peugeot, Fiat chiar VW etc

      La fel si piesele, nu sunt mai ieftine ca la o marca consacrata.

      Si aici pot sa ma contazic cu orice pe cifre si fapte concrete.

      Deci singurul avantaj la Dacia e ca iei o masina un pic mai ieftina ca si concurenta si poate cu o retea de dealeri si service mai mare.

      De calitate nu vb aici ca s-au scris tone de vorbe.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ascomp View Post
        Insa... ATENTIE: toate costurile ulterioare de intretinere vor fi la fel de mari ca la o masina din aceiasi clasa de marca Renault, Peugeot, Fiat chiar VW etc

        La fel si piesele, nu sunt mai ieftine ca la o marca consacrata.

        Si aici pot sa ma contazic cu orice pe cifre si fapte concrete.

        Deci singurul avantaj la Dacia e ca iei o masina un pic mai ieftina ca si concurenta si poate cu o retea de dealeri si service mai mare.
        Si care consideri ca ar fi cea mai ieftina masina de intretinut?... Sa fie hatchback, benzina, euro 5. Pentru ~10.000 km/an, majoritatea extraurbani. Dotarile nu conteaza. Dimpotriva, cu cat sunt mai putine, cu atat se pot strica mai putine lucruri.

        Comment


        • #5
          Toate mașinile din gama de preț 10-20000 € (când sunt noi) sunt cam la fel pentru că au cam piese de calitate similară de la aceiași producători. Ascomp vorbește de revizii periodice în care se schimbă consumabilele (filtre, lichide) și se pun chestiuni originale. Da, nu sunt mari diferențe la preț (filtrul de polen la Dacia tot de Bosch este făcut, uleiul tot de Total/Elf și este în aceeași gamă de preț cu Castrol, M1, etc).

          Problema se schimbă mult dacă vrei să pui pe mașină piese de calitate mai proastă, fie noi dar neoriginale (10 lei sticla de oglindă cu încălzire pentru Logan/Sandero/Stepway față de 100 lei originală), fie de la dezmembrări. Depinde de cum vrei să îți întreții mașina.

          PS. Tocmai pentru ca oamenii cârcotași precum Ascomp, frustrați că trebuie să pună piese de origine Made in Germany pe Dacia, să fie mulțumiți, Dacia a venit recent cu brandul Motrio pentru piese de schimb. Sunt la jumătate de preț față de un Valeo sau sfert de preț de un Bosch. Dacia spune chiar așa:
          O nouă alternativă, două game de piese
          Dacia îți pune la dispoziție două game de piese care reprezintă o alternative la piesele de origine: gama economică și piesele recondiționate.
          Gama de piese de schimb Motrio reprezinta o oferta alternativa la piesele de origine. Ea se adreseaza tuturor posesorilor de autovehicule iesite din garantie, care cauta un raport pret / prestatie adaptat varstei vehiculelor.

          Motrio inseamna acelasi nivel de exigenta ca si pentru piesele de origine in termeni de securitate si functionalitate.

          Piesele de schimb Motrio nu se regasesc in echiparea originala a vehiculului. Exceptie face pneul Motrio care este validat de catre Constructor pentru echiparea in prim montaj a modelelor Logan si Sandero.
          Deci, întreținerea unui Sandero cu gama economică va fi mai ieftină decât cu piese de calitate, originale.

          Să vedem prețuri: https://www.piesenet.ro/Motrio

          Filtru Aer Logan 1.4, 1.6 Motrio 8671005914 | 6001998848
          Prod 75 15,00Ron
          Filtru Ulei Logan Motrio 6001998847
          Prod 90 10,00Ron

          Filtru Habitaclu ( Polen ) Logan Motrio 6001998858
          Prod 316 20,00Ron

          Dacă luăm la pachet, atunci la cei 20 de lei, filtru polen, adăugăm 95 lei.
          Pachet Schimb Ulei Logan Benzina Motrio
          Pack 32 95,00Ron

          Total revizie Motrio: 115 lei.
          Total revizie 1.6 piese originale: 130 lei + ~50 (carbon) = 180 lei cu ulei Dacia Oil Plus 5w30
          La 0.9 TCe suma devine: 200 lei + ~50 lei (carbon)
          Last edited by gecmc94; 4 January 2018, 16:46. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #6
            gecmc94: frustat este fiul lui maica-ta nu e frumos sa zic ma-ta (care are cratima)

            Eu am expus o constatare, Dacia a inceput sa aiba reviziile scumpe. Si piesele.

            Ezemplu:

            Peugeot 308 SW AF 2016 motor 1.6 HDI de 129 CP si 300 NM si pret aproape 26 mii Euro

            Revizia de 1 an: 300 lei
            Revizia de 2 ani: 600 lei a avut si update gratuit la navigatie

            la Dacia mea Sandero 1 revizia de 1 an a fost 4 mil. Revizia de 2 ani la altii de pe forum a fost si 8 mil.

            Pretul la un filtru Peugeot, la ulei sau la alte consumabile e apropiat de cele de Dacia. Vb de piese de calitate. Nu Dacia oil si alte chestii.

            Deci asta este constatarea mea, Dacia a inceput sa fie scumpa postvanzare. E Ok ca o masina de nici 10 000 Euro sa aiba garantii mai scumpe ca o masina de 3 ori mai scumpa si dintr-o clasa superioara? (compacta) Si mult mai accesorizata si electronizata.

            Poate cineva sa imi spuna ca nu e asa si ca ma insel amarnic? :-)

            Comment


            • #7
              Iarasi va certati pe maruntzis... incredibil.
              Pretul reviziilor/intretinerii nu se calculeaza dupa pretul achizitiei. Un filtru MAN/BOSCH ce marca o fi, pentru VW poate sa fie chiar mai ieftin decat pentru Dacia datorita faptului ca se fabrica mai multe bucati. O fabrica da un pret pe filtru daca se comanda 5mill de bucati, si alt pret daca se comanda 200.000... corect?
              Manopera. De ce ar trebui sa aiba un mecanic de la Dacia un venit mai mic decat mecanicul de la alte marci "europene". Poate are chiar mai mare... de aici diferentele de pret. Nu mi se pare nimic in neregula pana aici... si eu gresesc?

              Comment


              • #8
                Dacă este normal? Oricine înțelege ce cumpără, atunci va spune că da.
                Am motor pe care îl are și Nissan, Mercedes (A160 CDI și B160 CDI). Dacă am un astfel de motor, nu trebuie să pun ulei ca la Mercedes, filtru de aer și combustibil ca la Mercedes? Deci da, revizia periodică la astfel de materiale este la fel de scumpă ca la Merdeces. S-au dus vremurile comuniste când Dacia avea componente fabricate în România. Sub tabla Dacia sunt componente furnizate pe filiera Renault de la furnizorii lor. Sunt și made by Dacia, low-cost, dar nu în zonele esențiale, poate coliere, cleme, mochete, alegerea difuzoarelor.

                Diferența dintre Sandero și un Peugeot 308 (nu SW) este de 5-6000€ (variante la 8300 și 14300€). Vreo 1000 € cred că este diferența de lungime de 20 cm dintre cele două hatchuri. Celelalte vreo 4000 € sunt bani dați pe asamblarea mașinilor în țări high-cost (Franța), dintre care eu cred că vreo 500€ pe plastice mai lucioase, precum și pe amortizarea costurilor sistemelor electronice mai noi decât cele de pe Sandero care sunt moștenite de la vechiul Clio. Faptul că Renault nu pune plastice bune pe Dacia are legătură cu marketingul. Acelea sunt rezervate mașinilor care sunt asamblate în țările high-cost ca să justifice prețul lor mai mare. Este ca atunci când te urci într-un taxi de 2 lei/km. Ce nu face șoferul să te simți bine? Pune Chopin la radio. Nu fumează. Îți pune o husă moale pe banchetă, etc. Pe când într-un taxi de 1.4 lei/km, îți lasă bancheta cheală. Se numește marketing ca să te facă să lași cu inima ușoară 2 lei/km. Dacă Renault și-ar pune plasticele bune pe Sandero cine naiba ar mai cumpăra Clio?

                Ce vreau să spun este că nu sunt mașini atât de diferite dacă diferența la bază este relativ mică. Dacă pun motor de McLaren pe Sandero, o transform în mașină de 100 000 €. Dar nu este cazul la diferența dintre Peugeot/Clio și Sandero.

                Restul de la 14300 € până la suma menționată de tine se duce mai mult pe sisteme adiționale, gadgeturi, camere și senzori de unghi mort, faruri adaptive, gargară, să nu le confundăm cu ideea de mașină ..... Doar vreo 2000 € se duc pe motorizarea 1.6 FAP Adblue. Și probabil încă 1000 pentru ceilalți 30 cm diferență până la lungimea SW. Restul sunt povești pescărești.
                Last edited by gecmc94; 5 January 2018, 02:13.

                Comment


                • #9
                  Farurile sunt facute in Timisoara, te rog frumos...

                  Edit: Stepway-ul se fabrica in Tanger, Maroc... deci, o firma franceza face ceva in Africa, piesele le cumpara probabil de pe tot globul... ce legatura are cu Romania aceasta masina, ma intreb.
                  Last edited by Barba; 5 January 2018, 02:17. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #10
                    Din păcate, nu mai are. De prin 2014, parcă. Atunci a fost mutată producția.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google