If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
Ok, am condus si eu azi Sandelul, motor 1.6 (nu au vrut cu 1.4) Laureate. Eu nu o sa fac o raportare la Logan, neconducand nici unul pana acum, am fost doar pasager de vreo 2-3 ori in pe bancheta din spate, deci nu se pune.
Deci:
1. EXTERIOR
+ aspectul e ingrijit,
+ liniile sunt in genere bune, curg bine
+ portiere fata generoase (si cei cu burta au loc sa intre in masina)
+ partea frontala arata bine, sportiva
+ pneuri Michelin sau Continental
+ usile se inchid si deschid bine, la fel si portbagajul
-imbinarile tablelor nu e chiar asa buna (usi, haion)
-tabla foarte moale, daca te pui cu dosul pe capota cred ca ii faci un tatuaj
-spatele fara personalitate, dar totusi, nu e chiar urat
-ingrozitor de aiurea e traseul (tubul de plastic !!!) de la busonul rezrvorului pana la rezervor - se vede si se poate atinge daca va uitati pe langa roata dreapta spate - daca loveti o piatra ti-l poate sparge si in peco nu vei sti de ce ai bagat in rezervor 20 l de combustibil si la bord rezervorul e tot gol
-manerele portierelor sunt oribile
-masca fata e hmm, parca nu e la locul ei acolo, nu-mi place
2. INTERIOR
+spatiu mare pentru locurile din spate
+ tetiere fata/spate bune (comode, par solide)
+ bordul parca e mai bun ca la Logan (dar nah, nu sunt mare cunoscator Logan)
+ oglinzi mari si vizibilitate laterala buna
+ vizibilitatea soferului buna
+spatiu lateral in fata bun
+tapiterie, ce sa zic, cred ca e ok (se pot pune huse oricum)
+spatiu portbagaj normal - e bine dozat si destul de bine finisat
+cotiera fata stanga, de pe usa e buna (sta bine mana pe ea la drum lung)
+ in mers, cu geamurile inchise nivelul de zgomot e mic, adica eu as fi multumit
-eu am inaltimea de1.85 m si sincer nu mi-a placut defel pozitia la volan - am dat scaunul mai pe spate sa fie ok la volan, dar nu mai gaseam pedalele, cand era ok cu pedalele nu mai puteam iesi din masina - era volanul prea aproape de genunchi, scaunul l-am lasat in jos la maxim si tot degeaba...in fine...probabil ca nu am stat destul sa configurez pozitia, oricum intr-un final am reusit cumva prin ridicarea volanului, dar asta duce la o nu foarte buna vizibilitate a consolei bordului.
-scaunele sunt prea mici, adica nu sustin defel coapsele picioarelor, mai ales pe cea a piciorului drept, ala care e de obicei pe acceleratie, la drum lung sigur e obositor de condus
-sustinerea laterala a scaunelor e aproape zero plus ca mi se par inguste in zona sezutului,
-pedalele sunt parca prea "indepartate" (lucru bun in caz de accident) dar v-am zis, mai greu la mine in a configura o pozitie buna la volan
- radiocd-ul ala e de toata jena
- scaunul care se ridica pe inaltime...damm, mi se pare aiurea sistemul
- oglinda interioara - cam mica, adica nu prea mi-a placut cum se devea in spate, sau poate nu sunt eu obisnuit cu ea
-plasticele din interior, chinezarii ieftine - si damn, sunt chiar multe plastice pe acolo
3. PERFORMANTE
+manevrabilitate foarte buna - directie precisa
+stabilitate hmm, as putea spune excelenta, nu am reusit sa intru in supravirare
+frane: mortale - nefiind obisnuit cu asa frane bune, l-am cam ametit pe dealerul de statea in dreapta mea - deci franele m-au dat pe spate (de fapt sunt singurele care au reusit asta)
+schimbator viteze bun
-pedala de acceleratie prea moale, nu o simt, deci nu o pot controla bine
-ambreiajul tine prea sus
-si acum motorul, 1.6 90 CP - PUTUROS SI JENANT nu mi-a venit sa cred, traseul pe care am facut testul (pentru cine stie) am urcat de la iesire din Zalau pe Muntii Meses (drum fara o groapa, asfalt impecabil, multe curbe stranse, urcare si coborare) deci la o panta foarte putin perceptibila la 60 Km/h ii dau dintr-a 3-a in a 4-a si bag piciorul la fund, nimic, adica motorul nu are deloc vana in el, siner nu am simtit nici o diferenta (si nu-s incepator intr-ale condusului) intre asta de 1.6 si motorul meu de dacia 1310.
Adica acum stau pe ganduri, daca asta de 1.6 e asa lenes, atunci cum o fi ala de 1.4.
Ok, motorul e silentios adica il auzi abia dupa 3.500 ture, la 3000 e silentios, dar parerea mea, nu trage bine deloc - nu intelegeti gresit, nu vreau sa ma arunce in scaun, dar sa simt la pedala ca are cuplu, nici vorba de asa ceva.
Am observat (la coborarea unei pante) ca trage binisor intr-a 4-a la 90 km/h am ajuns relativ repede schimband a 5-a la 120 km/h, raportul la a 5-a mi se pare prea mare, merge (adica daca esti intr-a 5-a) si vrei ceva torque tre sa ai minim 100 Km/h altfel e nu prea poti baga picorul in pedala.
Hmm, cam asta ar fi, si poate multe altele.
Per total: daca n-ar avea motor ar fi o masina decenta
Astazi am testat-o si pot spune ca sunt incantat de alegerea facuta.Am luat varianta Laureate si cu tot cu optionale ma costa 9500 euro.Sunt nerabdator sa o primesc, partea proasta e ca o voi primi abia in jur de 20-25 iulie.
Am ajuns si eu la "Portile deschise".!!...Am testat si eu la randul meu...Ce am constatat:
Laureatul 1.6 90 CP pe care l-am testat mi-a placut,este si modelul pe care l-am comandat de altfel a doua zi pe 4 iunie.Exteriorul destul de dregutel cumva....eu cred ce e Ok.Usile din spate sincer mi s-au parut cumva a fi cumva cam micute..cam stramt parca putin cand te dai jos din ea.Si Polo e la fel si costa o gramada de bani.E WV deh!!Apoi manerele la usi sincer sunt...oribile!!!Asta e .O masina nu sta in manere sa fim seriosi.Semnalizatorele montate lateral...la fel..cumva fara gust...pe astea le-au gasit cei de la Dacia sa le puna....sa fie masina mai ieftina.....cica...Usile mi s-au parut a avea sunetul de "infundat " cand le inchizi, cel putin cele din fata.Cred ca sunt OK.Bun...Portbagajul eu cred ca e OK destul de incapator.La motor am uitat sa ma uit.....nu cred ca as fi avut ce sa spun acolo.
Interiorul nu te da cu nimic pe spate cand te urci in ea....pare a fi destul de spatioasa atat in fata cat si in spate.Dupa ce ai tras un ochi si te-ai acomodat cat de cat cu interiorul,realizezi ca este defapt cam tot un Logan mai stilizat,vezi toate mai de jos,e o diferenta totusi destul de mare...spun eu...Canapele din fata la fel ca la Logan.....cine a mers cu Loganul stie cum e.Una peste alta eu cred ca e bine asa cum e ( la modul ca stim cu totii ca nu este BMW). Oglinzile laterale super tari.Mari cat Casa Poporului se vede spun eu foarte bine in ele.Mi-au placut.Mi-am pus centura si am plecat sa vad si eu ce si cum.Prima cheie..exact..!! Ca la logan!!Bun....dau sa plec, fac vre-o doua manevre pe acolo...si am o mare uluiala!! Volanul e schimbat!!Nu mai pot sa-l folosesc ca la logan..e aproape tot plin.Dupa o bucatica de mers incep si realizez cam cum se misca masina.In curbe se misca destul de binisor as putea spune ca destul de impresionant.E destul de stabila.Masina cum se aseaza pe strada imi pare a fi mult mai sigura pe ea.Nu stiu....e mai cotrolabila..e altfel...Motorul e la fel...se comporta in acelasi mod....cutia de viteze la fel.....FRANELE mi se par Ok...nu ingheata cum poate m-as fi vrut sa fie.....Dar nu am avut nici um moment de nesiguranta ...din contra chiar mi sa parut OK masina.Totusi e Ranault.E adevarat cu fisaje fara gust,asamblata in Romania cu tehnologii cred ca destul de vechiuta...dar asta e.Stim exact despre ce este vorba.Cu dotarile pe care le are si punand toate elementele mai sus amintite in balanta nu stiu daca cineva ar gasi sa-si cumpere ceva asemanator la banii astia. Cine are pretentii de altceva.....sa scoata banii din buzunar.....sa plateasca o carca de bani rata la Banci....sa il vada lumea ca el are nu stiu ce Audi...sau mai stiu eu ce!!Ca il radea lumea..ia uite-l si po SARACUL asta....AMARATUL asta..si-a luat Dacia....MANDRIA SI PROSTIA......asta e..
CONCLUZIE Nu va asteptati sa gasiti altceva decat o masina buna,cu care sa va faceti treaba atunci cand aveti nevoie,eu nu prea am auzit de Logan sa te lase balta....uscaturi mai exista....dar nu cred ca e o regula.Consumul va fi destul de maricel...una peste alta,NU AMI PARE RAU CA AM COMANDAT-O !! Vom mai vedea in trafic zi de zi cum va fi!!
Eu am optat pentru 1.6 90 CP. Asta este cel mai performant ..spun eu motor la momentul asta la Sandero.Recunosc as fi vrut 1.5 85 CP.dar...asta e...1.4 imi pare destul de PUTUROS ca sa zic asa,trebuie sa ai cumva si putina rezerva in momentele oarecum critice....depasiri..bla,bla..
Am condus ieri dimineata Laureate 1,6 mpi. Nu prea am de adaugat ceva la impresiile de pana acum. Oricum observ ca in mare sunt aceleasi constatari.
Cateva pareri subiective de la intalnirea cu Sandero - aspectul exterior este placut, dar nu stiu de ce mie imi lasa impresia de masina mica. Adica, este o masina mica, dar parca design-ul accentueaza asta si mai mult. Detaliile sunt placute - stopuri, faruri, linii.
La interior, daca te rezumi numai la a privi, ramai cu o impresie buna. Daca incepi sa mai si atingi elementele interioare, te dezumfli destul de repede. Manerele acelea mult laudate din interior, scartiau la toate exemplarele pe care le-am pipait (adica vreo 4).
Elementele pe care le atinge soferul cel mai mult (adica volanul si schimbatorul) sunt mai atent lucrate decat restul. Pedalele sunt exact cum le vreau eu setate: ambreiaj si acceleratie mai moi, frane dozate astfel incat actionarea lor creaza o decelerare constanta.
Despre portbagaj numai de bine: este perfect pentru ceea ce vreau eu. De obicei cand plec undeva folosesc trollere, iar in Sandero, datorita adancimii si lungimii bune, acestea intra lejer (mult mai bine decat in clio hatch, unde trebuie sa folosesti forta).
Condus - aici am fost placut impresionat per ansamblu, pentru ca aveam asteptari mai scazute. Comparat cu Clio hatch mi se pare mai usor de condus, mai manevrabil Sandero (sau manevrabila ca nici nu stiu daca e de gen feminin sau masculin).
Directia nu e cea de pe Logan. Cel putin impresia asta mi-a lasat-o mie. E mai tare la viteze mari. Cu franele m-am inteles de minune.
Motorul nu impresioneaza, dar asta e oarecum normal avand in vedere ca masina avea putini km, si nici nu prea l-am tinut in turatii ridicate.
Suspensia placuta, dar aici am descoperit ceva ce nu-mi place. Pe traseul pe care l-am urmat erau speed-bump-uri. La trecerea peste acestea are exact acelasi comportament pe care-l are si Clio 2 (hatch si sedan). Adica sare spatele. Am trecut peste ele si ca pasager in spate si ca sofer. In spate pur si simplu m-au aruncat in sus - fundul meu s-a despartit de bancheta nu foarte profilata a Sandero-ului. Norocul este ca spre deosebire de Clio, Dacia este foarte inalta in spate, si in timpul "sariturii" nu dai cu capu de plafon. .
Ca sofer nu se simte in aceeasi masura, dar totusi e deranjant. (mentionez ca fenomenul asta nu se datoreaza abordarii incorecte a speedbumburilor - adica nu am franat exact inaintea lor, ceea ce ar crea balans fata spate si ar duce la "topait"; pur si simplu asa face masina daca treci la viteza mica peste denivelare).
Asa cum am mai spus, aveam asteptari destul de mici, dar Sandero nu numai ca le-a depasit, dar mi-a lasat si o impresie placuta dupa test. Nu are puncte negative majore, iar la pretul asta este intr-adevat o oferta buna.
Chestia este ca am plecat de acolo la fel de nedumerit ca inainte referitor la ce masina sa aleg din oferta destul de bogata a verii 2008.
mie din contra, mi-a dat impresia de masina mica mare! ;) si nu numai pe dinauntru.
cat despre oferta, da, e bogata, dar cu "un pic" mai multi bani in discutie. a fost interesant sa urc intr-un clio 3 dupa ce am inspectat mai zilele trecute sandero pentru prima data. erau acolo una langa alta amandoua masinile. uf! e vorba de cosmopolitan, la doar... cateva sute de euro in plus. dar uite asta este, sandero ramane cea mai buna oferta, dpdv al pretului.
Masina ca aspect exterior e frumoasa dar la interior sincer sa fiu am ramas f. dezamagit. Lasa mult de dorit interiorul atat la finisari cat si la comenzile consolei.
Porbagajul e destul de mare(nu ma asteptam).
E de apreciat reglajul volanului si a scaunelor pe inaltime.
La condus pot spune ca e un Logan scurt si asta e ok in ceace priveste strecuratul in trafic.
Ambreiajul prinde foarte sus(naspha)iar acceleratia f moale(naspha) iar la proportia greutate-gabarit-motorizare ma astptam la mult mai mult(lenesa rau).
Drive -testul este gratuit. Lasa, ca au ei bani de benzina, nu te ingrijora.
Cand am fost la drive -test m-am uitat şi in compartimentul motor. Am ramas surprins de cat de aerisit este. Locuri pustii din belsug. Nici la Dacia 1310 nu am vazut atatea spatii libere. Probabil ca au de gand sa adauge mai multe accesorii sau un motor mai voluminos la alte versiuni
EXTERIOR
- bine proportionat, destul de mare pentru clasa sa;
- tablaria mi se pare destul de subtirica - nu cred ca va lua cele 4 stele NCAP pe care le asteapta constructorul - mai ales in zona capotei, mai exact cand am inchis-o s-a strambat bine de tot fara sa apas prea tare;
- manerele de deschidere: ORIBILE in orice culoare ar fi - mai bine ramaneau cele de Logan;
- blocuri optice generoase (mi se pare ca seamana putin cu noile Opel Astra si Corsa);
- nu am gasit spritul pentru luneta.
INTERIOR
- solutie cel putin ciudata pentru prinderea motorului in compartimentul motor: o placa de sustinere fixata direct pe capatul superior al suspensiei dreapta-fata. Ma intreb ce fac daca vreau sa scimb suspensiile sau daca nu va fi afectat in timp amortizorul de catre vibratiile motorului (asta la motorul 1.4, pentru ca pe cel de 1.6 nu l-am vazut "dezbracat");
- desi compartimentul motor este mai mic decat la Logan, loc este suficient pentru "inimioara";
- bordul nu imi pare sa aiba vre-o evolutie spectaculoasa fata de Logan, nici macar estetica;
- sistemul Isofix cu care e dotat, mi se pare o improvizatie. Patru sarme indoite in "U" si sudate de caroserie.
- sistemul de demontare a stopurilor pare OK pentru o schimbare rapida a becurilor arse; la faruri nu am reusit sa vad. Totusi ca minus, piulita de prindere (tip fluture) este de plastic ordinar, asa ca daca ai de-a face de mai multe ori cu becurile arse devine o problema sa se mai infileteze corect sau pot aparea jocuri;
- capitonajul acoperisului mi se pare extrem de subtire, ceea ce ar putea duce la un zgomot neplacut la conducere pe ploaie (am avut Trabant, cunosc senzatia de rapaiala in cap);
- sigla din volan e mai mult decat ciudata (mai ales acum in plin proces de re-branding), aduce cu un volan de camion.
Una peste alta este totusi o masina reusita. Sa nu uitam ca mai urmeaza facelifturi si imbunatatiri. Totusi politica de marketing a Renault-Dacia mi se pare aiurea: motoare vechi, doar benzina, fara aparatori de noroi, fara covorase, fara alarma standard... Cred ca mizeaza tocmai pe noutatea modelului si pe faptul ca oricum se va vinde in Romania ca painea calda (deja incep cozile de asteptare)
Anyway ... astept sa vina si a mea si continuam sa schimbam impresii.
Azi ma duc sa dau comanda Laureate 1,6MPi fara nici o discutie, am testat si mi-a placut. Colegii mai fac misto de mine inca, dar ei vor muri in cazane luate de la bulgari
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment