Am patit azi un fenomen ciudat. La viteza mica, in urma unor incetiniri, demarari, schimbat 1-a, a 2-a, ridicat și cuplat ambreiajul în traficul aglomerat, când am dat să accelerez în a 2-a și să trec în a 3-a, am observat că apăsam accelerația progresiv, lent, dar nu obțineam un răspuns pe măsură din partea motorului. Exista un răspuns moale, firav și progresiv la rândul lui din partea turațiilor motorului, pedala nu mergea în gol. Dar răspunsul era poate la sfert din ce ar fi trebuit să ardă în motor.
Toată problema a ținut vreo 12 secunde. Iată ce am încercat.
M-am găndit că patina ambreiajul dar nu cred, l-am decuplat și recuplat, nu s-a schimbat nimic iar când era cuplat complet, motorul nu ajungea la turații mari prin apăsarea accelerației măcar la 50% din cursă. Deci nu cred că patina.
Am reușit să ies din faza asta prin schimbat din a 3-a în a 2-a, încetinire probabil pe la 15-20 km și la ușoara apăsare a accelerației, am obținut răspunsul mult așteptat.
Ar putea fi probleme tehnice pe care vă rog să le descrieți. Dar ar putea fi și un defect de computer de bord sau o utilizare incorectă. Am plecat cu limitatorul de viteză activat și nicio viteză configurată (l-am uitat așa). Viteza lui minimă este 30 km/h dar nefiind configurat erau afișate liniuțe ---- . Descrierea comportamentului ciudat de mai sus seamănă cu ceea ce în cartea tehnică se explică la limitatorul de viteză... odată ce ai ajuns la limită, apăsarea ușoară a accelerației nu mai crește viteza, fiind temperată alimentarea de către sistemul de control al motorului. Poți să depășești viteza limită doar prin apăsarea la fund a accelerației (ceea ce eu n-am avut curaj să fac în trafic). Eu am scos motorul din această stare, retrogradând din a 3-a în a 2-a.
Ce spuneți? Să fi fost șoferul de vină care a lăsat limitatorul activ dar neconfigurat?
Toată problema a ținut vreo 12 secunde. Iată ce am încercat.
M-am găndit că patina ambreiajul dar nu cred, l-am decuplat și recuplat, nu s-a schimbat nimic iar când era cuplat complet, motorul nu ajungea la turații mari prin apăsarea accelerației măcar la 50% din cursă. Deci nu cred că patina.
Am reușit să ies din faza asta prin schimbat din a 3-a în a 2-a, încetinire probabil pe la 15-20 km și la ușoara apăsare a accelerației, am obținut răspunsul mult așteptat.
Ar putea fi probleme tehnice pe care vă rog să le descrieți. Dar ar putea fi și un defect de computer de bord sau o utilizare incorectă. Am plecat cu limitatorul de viteză activat și nicio viteză configurată (l-am uitat așa). Viteza lui minimă este 30 km/h dar nefiind configurat erau afișate liniuțe ---- . Descrierea comportamentului ciudat de mai sus seamănă cu ceea ce în cartea tehnică se explică la limitatorul de viteză... odată ce ai ajuns la limită, apăsarea ușoară a accelerației nu mai crește viteza, fiind temperată alimentarea de către sistemul de control al motorului. Poți să depășești viteza limită doar prin apăsarea la fund a accelerației (ceea ce eu n-am avut curaj să fac în trafic). Eu am scos motorul din această stare, retrogradând din a 3-a în a 2-a.
Ce spuneți? Să fi fost șoferul de vină care a lăsat limitatorul activ dar neconfigurat?
Comment