Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubsandero.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubsandero au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubsandero nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubsandero (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubsandero (webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
See more
See less

DIY( probleme management motor si altele)Dacia Sandero 1,4MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DIY( probleme management motor si altele)Dacia Sandero 1,4MPI

    Pentru inceput, doresc sa va multumesc ca m-ati acceptat in club. Pe acesta cale doresc sa va spun ca vin dintr-un club mult mai bine organizat pe sectiuni si probleme; am fost posesor de Opel, iar in forumul clubopel.com am aflat tote informatiile de c are aveam nevoie.
    In aceasta ordine de idei, vin cu propunerea, catre moderatori si utilizatori, de a organiza un adevarat forum DIY. Am citit intrucatva forumul dedicat Sandero si nu am intalnit nicaieri informatii DIY, si aici vin cu cateva exemple care mie mi se par utile:
    1. Ce tip de bujii sunt cele mai indicate, si foarte important care este reglajul intrefierului elecrozilor; este important sa stim cum si cand se schimba bujiile si este bine de stiut ca fiecare producator are dimensiuni diferite ale intrefierului, de aceea este necesar reglajul cu lera.
    2. Ce tip de antigel, ce tip de ulei si ce marca de filtre sunt cele mai bune
    3. In ce situatii se aprinde martorul management motor si care sunt: valori normale ale debitmetrului de aer, pozitia normala a clapetei de acceleratie, ralanti prescris optim, sonde lamda si corectiile facute de acestea, senzor arbore, senzori ax came, sonda ulei etc. Ca exemplu: Ulei 5W40 Mobil 1, filtru MAN sau Mahle, debitmetru trebuie sa indice 6kg/H, ralanti normal 500 rot, clapeta deschisa la ralanti 2%, corectii long term/short term +/-5( ale sondelor care functioneaza normal cu variatii ale tensiunii intre 0 si 0.9 mV etc)
    Daca considerati util, propun sa incepem un topic pe tema tehnica a acestor masini.

  • #2
    sincer nu gasesc util ceea ce ai enumerat tu acolo.
    1. cel mai indicat tip de bujie e cel cu care a venit masina. Vrei Iridium baga-i si vezi daca tuseste sau face matreata. cine draq iti regleaza bujiile cu lera???cum vin in cutie asa se si pun pe masina (vb de cum se schimba in service-urile de la noi). curios cum se desfasoara activitatea de service prin maroc sau prin turcia, avem niste colegi de prin tarile respective.
    2. vezi ca pe luneta scrie ELF. Deci poti sa tragi singur concluzia, vrei sa ii bagi Bunica? Floriol sau Mobil 1 de 250 lei 4-5l. fa-o linistit. In drept exista un principiu:
    "CINE POATE MAI MULT POATE SI MAI PUTIN"
    daca dacia recomanda un anumit tip de consumabila (fie ulei, fie filtre, etc) si tu vi cu niste produse net superioare atunci eu nu vad nicio problema.
    3. ma lasa rece toate valorile si datele pe care le-ai enumerat tu acolo...oricum nu am cum sa le masor, chiar daca le-as cunoaste; oricum nu pot sa stiu daca functioneaza corect chiar daca le-as masura, oricum si daca pot sa le masor, si stiu ca nu functioneaza corect nu pot sa le ajustez. Deci?
    Te duci la Dorel de la service, ala iti spune ca e masina in regula si atat. chiar daca nu e in regula ce poti sa ii faci?

    eu m-am luptat 3 ani cu o caseta de directie..au schimbat-o odata si apoi au zis ca e vina mea!!!au asteptat sa ies din garantie si acum imi spun ca trebuie neaparat sa schimb caseta. (vreo 15 milioane pe factura).

    apropo:
    am 133 000 km cu sandero si vreau sa ii fac un reglaj la culbutori:
    1. nu stiu valorile
    2. si daca le-as stii nu m-as baga sa ii reglez ca nu am cu ce, nu am mai facut, nu vreau sa fac vreodata
    3. de aia exista dorel. majoritatea mecanicilor au aceste date, majoritatea datelor se gasesc in carti de specialitate, in specificatiile tehnice. mergi la dealer si intreaba.

    P.S. nu vreau sa te superi pe mine pentru modul in care am tratat problema.
    E doar o parere personala.
    -fara-

    Comment


    • #3
      Nu s-a facut o arie speciala ,,sandero" pentru ca absolut toate intrebarile isi gasesc raspuns pe forumul Logan.Tutoriale,sfaturi..exemple,absolut orice.

      Comment


      • #4
        Mama,cum l-ati luat pe saracul om
        Raoul,bun venit pe forum! In rest,baietii cam au dreptate

        Comment


        • #5
          pentru Sandel 5*

          Intradevar, dupa tot ce am citit pe aicea, observ ca sunt unii mai cu mot, decat ceilalti muritori de rand. despre utilitate sau nu, fiecare poate sa creada ce vrea.
          Raspuns: intreaba-l pe oricare, ma repet oricare, Dorel, intre ce valori lucreaza sonda lambda 2 si cand incepe si vezi ce iti va spune, iar daca ai timp citeste ce fac aceste sonde si de ce trebuie sa lucreze corect- ma rog, daca ai bani de benzina care doar sa iasa pe teva de esapament, nu intreba pe nimeni..
          Ca idee, daca aceste sonde fac corectii bune, masina merge OK, daca nu, sunt inca cateva elemente care pot duce la valorile gresite de corectie, printe care chiar bujiile. dar Dorel, iti va spune sa schimbi sonda lambda 1, nu? Sau sonda lambda 2, chiar daca problema vine din admisie sau catalizator, sau doar un furtun care trage aer gresit. Cred ca asta este rostul forumului.
          Nu mai spun ca in general sunt habarnisti, inclusiv cei din reprezentante Dacia. Mai mult, vorbeste cu orice Dorel sa iti schimbe bujiile si vezi cum le strange ( sigur, degeaba un producator de vehicul spune la ce cuplu se strange cu dinamometrica o bujie, Dorel stie oricum mai bine, decat tampitii aia de producatori si ingineri); by the way- eu mi le reglez singur cu lera, intefierul este o componenta foarte importanta in comportarea motorului, bineinteles, doar daca te intereseaza cum iti merge masina. Nu mai vorbesc de lucruri mai complicate: distributie, cum si ce se schimba si daca din intamplare se inlocuieste obligatoriu vre-un surubel ce trebuie strans cu un anumit cuplu si daca se inlocuieste si pompa de apa- asta asa ca idee pentru Dorel sau megamecanicul din tine. Dar daca ignoranta este ridicata la loc de cinste, iar mistoul este superior oricarei abordari de bun simt, cred ca nu mi-am gasit nici locul, nici clubul.
          Pentru Seghei: multumesc mult, am citit si pe sectiune Logan, intradevar.
          Pentru Sanerizer: multumesc pentru urare, daca baietii, sau ma rog, unii din ei au dreptate, e bine; dar sa nu ii uitam si pe cei care cred ca sunt destepti, vorbesc la misto si ii iau pe toti de sus.
          Consider ca rostul acestui forum este de a ne ajuta intre noi, de a ne feri de japca pe care o fac toti Dorelii din sevice-uri sau de pe marginea drumului, de a incerca sa invatam si sa ne lasam invatati. facebook, Twiter etc sunt pline de smecheri, macar aici ar trebui ca informatia sa fie curata, fara zorzoane si desteptaciuni izvorate din minti odihnite. Scuze, daca am jignit pe cineva.

          Comment


          • #6
            Citim pe forum, postam pe forum, pierdem ore intregi in fata calculatorului in vederea clarificarii anumitor teze create de noi prin utilizarea mai mult sau mai putin corespunzatoare a masinii pe care o conducem. Mai mult de atat sunt destule necunoscute care se invart in jurul masinii iar de cele mai multe ori in cazul in care intrebam vreun "specialist" "Dorel" "inginer de la Pitesti" sau cum vrei sa ii mai numim, ni se raspunde sec: "ASA FACE TOATE"
            Din varii motive am reactionat prea dur, iar abordarea poate prea agresiva si interpretata ca fiind un misto la adresa dvs, a starnit indignarea mai multor colegi de pe forum, dar nu am vrut sa se inteleaga asta sau sa fie luata ca atare(intentia mea a fost alta). In schimb m-a deranjat ca in loc sa luati topic cu topic, sa cititi cam ce scrie pe aici, cam ce probleme semnalam fiecare si ce nemultumiri avem cu privire la "viciile" pe care le prezinta masina, sa propuneti niste rezolvari poate simple pentru dvs si foarte complicate pentru ceilalti, sa ne dati niste sfaturi, sa va exprimi parerea abordand diverse situatii cu care ne-am confruntat, dvs ati lansat un topic destul de indraznet.(ca o paranteza, Opel avea optiuni pe masinile de serie fabricate in 1990 ce nici azi nu gasim pe logan)
            Repet si sper sa gresesc, si sa o fac in modul cel mai trist cu putinta DAR nu cred ca exista inginer in serviceurile Dacia care foloseste cheia dinamometrica. Drept urmare accept orice fel de critica, voi lasa capul jos, si voi face o plecaciune mecanicului Dacia care strange bujiile cu cheia dinamometrica (important e sa mi-l aratati).
            De curiozitate faceti urmatorul experiment: La schimbarea distributie intrebati inainte unde tin aparatul de masurat intinderea curelei? avand in vedere ca acel aparat trebuie depozitat in conditii speciale(in locuri ferite de umezeala, caldura excesiva, frig, in locurile fara zgomot,etc...) o sa aveti surpriza sa gasiti acel aparat aruncat printre celelalte chei poate patat de ulei s.a.m.d.

            ca un ultim aspect: exact asa cum respectam regula de a nu supara bucatarul inainte de masa asa trebuie respectata si "integritatea psihica" a mecanicului, orgoliul acestuia. Nu incercati sa-l scoateti din starea lui, nu faceti imprudenta de a-i solicita sa iti stranga prezoanele, sau busonul de la baia de ulei(asta am facut eu) cu cheia dinamometrica...te asigur ca data viitoare v-a trebui sa sudezi un alt surub de busonul de la baia de ulei ca sa poti sa-l desfaci.(2 zile m-am chinuit sa schimb uleiul). Un alt coleg se chinuia cu filtrul de ulei.
            TRAIM IN ROMANIA!!!SI FIECARE E DOCTOR-CONFERENTIAR-PROFESOR-SPECIALIST IN CEEA CE FACE SI NU ACCEPTA SFATURI DE LA AMATORI!
            Va multumesc pentru rabdarea de care ati dat dovada citind cele expuse anterior.
            -fara-

            Comment


            • #7
              ma noroc ca beau un vin acu si v-am citit posturile.....
              spanule eu am vazut aparatul pentru masurat ...intinderea curelei la distributie ca l-a adus din magazie.. ybde subt tinute piesele de schimb

              Comment


              • #8
                Am sa incerc sa raspund din ce stiu si din ce am citi din manualul de servis.

                1. Bujiile atata timp cat sunt calibrate corect nu se va simti diferenta la motoarele noastre, asta daca gap-ul nu creste mai sus de la 1 ~ 1.1 mm (caz extrem) . Gap-ul corect este de 0.9 mm pentru motaorele 1.2 16v ;1.4 8v ; 1.6 8v si 1.6 16v .
                2. Tipul de antigel care este recomandat pentru sistemul nostru de racire este tip D (eu am folosit pana acum Glaceol RX tip D). Recomand filtrele MANN ca o alternativa la cele de origine .
                3. Sonda lambda masoara cantitatea de oxigen din gazele evacuate si trimite semnalul catre unitatea de comanda a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil.
                - De obicei martorul se aprinde cand eficienta catalizatorului sau noxele depasesc un anumit prag. Pe diagnoza apare sub denumirea de "efficiency below threshold" .
                - Relantiul nu sta in 500 de ture ci oscileaza la aproximativ 750 RPM odata ce motorul ajunge la temperatura optima de functionare .
                - Ca ulei masina mea a trecut prin: Dacia oil( cu asta a venit din fabrica), Mobil, Castrol, si Motul toate fiind 5w40. Pana acum am fost cel mai multumit de MOTUL 8100 X-CLEAN . Desi se poate pune orice ulei atat timp cat respecta certificarile impuse de Renault.
                # Ca fapt divers am observat ca la motoarele euro 4 sonda lamda 2 isi face ciclu de citire la aproximativ 600 km de mers constant (observatie facuta la un Logan cu catalizator scos).

                > Daca vreti sa vedeti valorile enumerate de colegul nostru de forum in timp real va recomand un cablu de diagnoza.

                P.S. Sunt total de acord cu ce a spus userul Spanu despre modul de executare a lucrarilor de mentenata in dealeri Dacia. Am avut surpriza sa am o discutie cu mecanicul Dacia care se ocupa de revizii iar acesta mi-a spus, foarte increzut, ca nu are incredere in acel aparat care masoara intinderea curelei de distributie . De atunci imi este frica imi las masina pe mana lor sa nu cada pe mana unui astfel de "specialist".
                Attached Files
                Last edited by gaby_laz; 23 January 2013, 14:11.

                Comment


                • #9
                  Diy

                  Imi cer scuze ca revin doar acum, ieri am incercat sa scriu, dar luindu-ma cu serviciul am uitat sa si postez.
                  1. Pentru Spanu: poate ca topicul deschis este indraznet, dar cred ca rostul lui, este chiar acela de a-i ajuta pe toti, atat pe cei care stiu dar si pe cei care vor vrea sa stie. Oricum, apreciez, mea culpa si totodata imi cer si eu scuze de tonul folosit.
                  1.1 Deci, daca nu l-am gasit inca pe mecanicul care sa stranga bujiile cu cheia dinamometrica, este rau, dar daca stim ca bujiile trebuie sa aibe intrefier 0.95+/-0.05 mm si strangere 2.5 pana la 3 daM.m., putem gasi oricand pe cineva cara sa aiba o lera si poate o cheie dinamometrica.
                  1.2. Plec cu exemplu de la Opel, cand, dupa o intensa citire a forumului in sectiunea "schimb distributie", am cautat service-ul care sa detina trusa de calare, cheia dinamometrica, programul si Dorel-ul. Spre surprinderea mea, chiar i-am gasit, au facut reparatia ca la carte( cu mine pe cap, ce-i drept), iar la sfarsit cand un surub nu a vrut sa se stranga la cuplu, nu i-au dat drumul masinni din service, pana nu l-au schimbat. Ce spuneti?
                  1.3. referitor la sondele lambda( sau de oxigen): cred ca, cu totii ar fi bine sa stim ca o masina, la care corectiile sondelor short/long term +/-5 arata un sistem ce functioneaza perfect, iar daca sondele nu lucreaza sau dau coduri de eroare, nu trebuie sa ne luam neaparat dupa Dorel, care spune schimba sonda 1, ci sa incercam sa vedem ce face de fapt aceasta, nemaispunand ca poate, chiar nu este stricata, ci eroarea poate sa vina chiar si din bujiile cu un intrefier nereglat, dintr-o fisura pe un furtun la admise sau altceva. de aceea am propus, ca cei ce intampina probleme, sa le expuna si toti sa incercam sa-i ajutam2.
                  Pentru Gaby_Laz: intradevar, in opinia mea, asa ar trebui sa arate o postare care sa ajute. MultumescIntradevar, 750 la ralanti, cu motor incalzit 88 grade(4 liniute). Pertinenta mentiunea legata de aprinderea martorului. Un singur lucru: sonda lambda 1 este cea care monitorizeaza si transmite datele culese la ecu in vederea reglajului amestecului( de aceea se mai numeste sonda de reglaj), iar sonda lamnda 2(cea de sub masina), face analiza rezultatelor ( sonda de diagnoza). De fapt, in functie de codul de eroare citit, putem spune de unde provine problema. Deci, propun celor care au probleme, sa obtina de la service-ul unde merg si diagnoza si codurile de eroare citite de tester.

                  Comment


                  • #10
                    Aia cu sonda lambda e o problema destul de curioasa, mai exact orice Dorel iti va spune sa o schimbi cand nu e in parametri. Ideea e ca am discutat cu un amic ce lucreaza intr-un service si mi-a spus ca in 99% din cazuri sonda lambda da erori din cauza combustibilului prost si ca el nu recomanda schimbarea sondei decat atunci cand e arsa in rest recomanda schimbarea combustibilului. Personal me mi s-a aprins martorul in bord cand am alimentat la Agip, la fel si sotiei dupa care nu am mai avut probleme alimentand de la Rompetrol.

                    Comment


                    • #11
                      Salut la toata lumea! E frumos la reprezentante: exista scule speciale si chei dinamometrice (te obliga standardul de marca), dar exista si Dorei care nu vor sa le foloseasca. A cui credeti ca este vina? Cred ca trebuie cautat de sus in jos (a se citi de la director de service, sef de atelier etc). Si daca se rupe ceva arunci vina pe client sau incerci sa o scoti in garantie in loc sa-l pui pe cel care nu a respectat tehnologia sa plateasca, este si mai bine. Ai mei mecanici, daca nu au dispozitivele recomandate de producator (asta unde sunt neaparat necesare) nici nu se apuca de masina (evident ca dupa ce au platit cate ceva si s-au invatat sa caste ochii de doua ori inainte).

                      Comment


                      • #12
                        Hai sa nu facem caca pe noi ...Pana acum ,multi dintre noi am avut poate si alte masini care foloseau vestitele curele de distributie si agregate.Nici dracu nu folosea vestitul ,,aparat de verificat intindere a curelei "..Toata lumea verifica intinderea prin ,,rasucire"sau cu ,,cantarul"(asa cum este dat si in carte la modelele vechi sau actuale in kgf.Si curelele verificate asa nu s-au rupt si nici nu au cedat mai repede .Si nici bujiile stranse cu ,,T-ul "cu o singura mana sau din ,,poanie "cum spune ,,romanul"in ,,frantzuzaste" nu s-au gripat ,rupt,slabit ,sarit etc si au functionat si reglate cu lera sau cu o hartie A$ impaturita in 4 .
                        Sa fie clar ,motorul de sandero ,logan ..etc este un motor de generatie extrem de veche ..de fapt un motor antic la care nu s-a modificat nimic exceptand gestionarea aprinderii si carburatia (alimentarea ) ,ATAT.In rest este un fier vechi si depasit de care frantzuzul vrea sa scape si pacaleste romanul fraier (si eu ma numar printre acei fraieri) cu euro N si consum mic ..etc .

                        Dam prea multa importanta unei carute.Ridicam in slavi sculele de service si operatiile de mentenanta periodice.Doar faptul ca producatorul recomanda schimbarea uleiului la 20 k trebuie sa va dea de gandit din start .TREBUIE sa vanda.Nici un ulei nu asigura ungerea normala (nu ideala) pe parcursul a 20 de mii de km.Daca ar face masini sa tina o viata s-ar inchide toate fabricile in 10 ani.Ne indoim neuronii cu sonde,senzori si alte rahaturi fara de care motoarele noastre super moderne nu ar functiona.Da-le dracu,ca sunt puse acolo ca sa traiasca sistemul de service.Eu merg cu toata evacuarea schimbata cu una fara catalizator si sonda ,,ma-si"de 2 luni si nu mai crapa nimic ,unde mai pui ca si consumul a scazut simtitor ca sa nu mai vorbim de ,,urcatul"in ture .ESTE O DACIE oameni buni facuta din deseurile Renault !! De ce va agitati atat ? Nu este o super-masina.Calm,ca viata este grea si asa.

                        Comment


                        • #13
                          Neata !
                          Ma bag si eu in seama si debitez si eu ce a-mi trece prin cap in urma citiri posturilor voastre.......
                          In prima faza tre sa apreciem colegi care au experienta gen inineri sau mai stiu eu care pur si simplu se pricep la a explica cu lux de amanunte tehnice diferite valori sau probleme ....generaliste !!! tot respectul !!!!
                          Si acum revin cu picioarele bine infipte in pamant si zic :
                          NU STIU ALTI CUM SUNT .... insa cand ma gandesc la bani care ai dau uni pe service si de cum sunt tratai si de cat de bine li se rezolva doleantele ma ia groaza ....
                          Ca drept urmare a mai multor colegi taximetristi cu logane sau sandero ne-am hotarat sa le reparam singuri si treaba asta da roade foarte bune
                          nu avem chei care sa masoare presiuni sau alte scule dichisite ...insa am schimbat destule curele reglate dupa ochi destule biji stranse la cheie pompe de apa rulmenti chiar si deicuri de ambreiaj ... si motoarele au mers in continuare foarte bine ...si inca mai merg ... in regim de taxi... 40- 60 poate si mai multe porniri pe zi mii de km pe luna minim 3000 km/luna cu ulei normal si filtre normale ...
                          IMPORTANT E SA AI DAI TOT CE ARE NEVOIE LA TIMP !!!

                          daca am batut campi aiurea sau vi se pare deplasat postul meu SCUZE!

                          Comment


                          • #14
                            Pentru Serghei. Rabla sau nu, motor vechi sau nou, asta conteaza mai putin. Cred ca problema discutata facea referire mai mult la modul in care se lucreaza in service-urile din tara si la mentalitatea oamenilor si mai putin la ceea ce poate Sandero. Daca vrei sa-ti reglezi bujiile cu hartia este problema ta (nu zic ca nu se poate), dar daca ma duc in reprezentanta (sau in orice service care se respecta) am pretentia ca lucrarile sa fie facute asa cum trebuie si nu asa cum crede mecanicul ca ar trebui sa le faca. Fie ca ai masina de 50000 euro sau de 10000, respectul fata de client ar trebui sa fie acelasi. Nu te supara pe mine, dar mentalitatea asta cu "merge si asa ca oricum este o caruta" nu ne face bine. In rest, mult succes.

                            Comment


                            • #15
                              bine punctat AC71 nu conteaza marca masinii conteaza sa fii tratat in service ca la carte

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google