Am facut operatie de revizie constand in urmatoarele:
- reglaj joc culbutori cu schimbare garnitura capac culbutori
- curatat corp clapeta
- schimb ulei si filtru
- schimb ulei transmisie
- schimb filtru de aer
Masina are 5 ani si 39000 km. Am cumparat consumabile originale de la niste persoane pe care le recomand cu caldura www.daciashop.ro.
Am vrut sa impart niste idei folositoare pentru cei care se pregatesc in viitor de asa ceva. Am folosit urmatoarele in premiera:
- Castrol Edge 5W-40 FST pentru motor
- Motul 70W80 pentru transmisie
ULEI MOTOR: trecerea de la Castrol Magnatec 5W-30 la Edge FST este notabila. Am mers pe Bucuresti - Ploiesti autostrada cu 130 extrem de lin. O placere pentru mine si pentru masina. Motorul este mai silentios, mai dornit de turatie. Un ulei deosebit, departe de ELF are l-am folosit la inceput si apoi SLX si Magnatec. 165 am dat pe 4 litri.
ULEI TRANSMISIE: am luat decizia sa schimb la 5 ani desi multi spun sa nu-l schimbi. Sunt inginer, stiu ca orice lubrifiant are o durata de viata expus la aer, variatii de temperatura. Mi-a fost greu sa aleg. Am vrut Castol dar nu face decat 70W90, am citit despre Dacia Oil, Elf. Am ajuns intr-un final la Motul dupa ce am citit pareri pe LoganClub. Vreau sa spun ca s-a schimbat clar ungerea, intra in viteza foarte fin si fara joc, nu mai agata, o placere sa imping cu un deget schimbatorul. Chiar daca am dat 200 lei pe ulei, rezultatele sunt vizibile. Din pacate din cand in cand mai apare zgomotul de rulment de la cutie, ca este zgomot tehnologic, care dispare cand se apasa ambreiajul. Acel mic rontait de rulment. Per ansamblu am facut o treaba buna cu schimbatul uleiului la cutia de viteze.
Reglajul de culbutori l-am facut din curiozitate dar si din faptul ca la relanti facea pac-pac. Am gasit diferente admisie/evacure nu mari dar erau. Clantanitul culbutorilor este normal, si acesta este un zgomot tehnologic, dar motorul este mai silentios si nu mai tacane la 2700 rot/min.
Corpul clapeta l-am curatat pentru intretinere. Nu aveam probleme cu relantiul sa nu porneasca. L-a gasit foarte imbacsit si l-a curatat. Am schimbat si filtrul. Acum porneste masina la o atingere de cheie. La fel am verificat si senzorul de turatie, murdar si curatat.
Filtrul de aer dupa 1 an nu era imbacsit, culmea la mizeria care exista in Romania, totusi l-am schimbat.
Masina merge superb, consumul cu 130 a fost undeva la 5.1 - 5.4, depinde si de vantul care uneori il aveam din spate sau din fata. Masina avea tractiune buna intre 2500 - 4000 rot/min. Am schimbat doar la 3250.
Concluzie daca vreti sa schimbati uleiurile apelati cu incredere la Castrol Edge si Motul. Costa, dar stai in fata.
- reglaj joc culbutori cu schimbare garnitura capac culbutori
- curatat corp clapeta
- schimb ulei si filtru
- schimb ulei transmisie
- schimb filtru de aer
Masina are 5 ani si 39000 km. Am cumparat consumabile originale de la niste persoane pe care le recomand cu caldura www.daciashop.ro.
Am vrut sa impart niste idei folositoare pentru cei care se pregatesc in viitor de asa ceva. Am folosit urmatoarele in premiera:
- Castrol Edge 5W-40 FST pentru motor
- Motul 70W80 pentru transmisie
ULEI MOTOR: trecerea de la Castrol Magnatec 5W-30 la Edge FST este notabila. Am mers pe Bucuresti - Ploiesti autostrada cu 130 extrem de lin. O placere pentru mine si pentru masina. Motorul este mai silentios, mai dornit de turatie. Un ulei deosebit, departe de ELF are l-am folosit la inceput si apoi SLX si Magnatec. 165 am dat pe 4 litri.
ULEI TRANSMISIE: am luat decizia sa schimb la 5 ani desi multi spun sa nu-l schimbi. Sunt inginer, stiu ca orice lubrifiant are o durata de viata expus la aer, variatii de temperatura. Mi-a fost greu sa aleg. Am vrut Castol dar nu face decat 70W90, am citit despre Dacia Oil, Elf. Am ajuns intr-un final la Motul dupa ce am citit pareri pe LoganClub. Vreau sa spun ca s-a schimbat clar ungerea, intra in viteza foarte fin si fara joc, nu mai agata, o placere sa imping cu un deget schimbatorul. Chiar daca am dat 200 lei pe ulei, rezultatele sunt vizibile. Din pacate din cand in cand mai apare zgomotul de rulment de la cutie, ca este zgomot tehnologic, care dispare cand se apasa ambreiajul. Acel mic rontait de rulment. Per ansamblu am facut o treaba buna cu schimbatul uleiului la cutia de viteze.
Reglajul de culbutori l-am facut din curiozitate dar si din faptul ca la relanti facea pac-pac. Am gasit diferente admisie/evacure nu mari dar erau. Clantanitul culbutorilor este normal, si acesta este un zgomot tehnologic, dar motorul este mai silentios si nu mai tacane la 2700 rot/min.
Corpul clapeta l-am curatat pentru intretinere. Nu aveam probleme cu relantiul sa nu porneasca. L-a gasit foarte imbacsit si l-a curatat. Am schimbat si filtrul. Acum porneste masina la o atingere de cheie. La fel am verificat si senzorul de turatie, murdar si curatat.
Filtrul de aer dupa 1 an nu era imbacsit, culmea la mizeria care exista in Romania, totusi l-am schimbat.
Masina merge superb, consumul cu 130 a fost undeva la 5.1 - 5.4, depinde si de vantul care uneori il aveam din spate sau din fata. Masina avea tractiune buna intre 2500 - 4000 rot/min. Am schimbat doar la 3250.
Concluzie daca vreti sa schimbati uleiurile apelati cu incredere la Castrol Edge si Motul. Costa, dar stai in fata.
Comment