Asa cum am promis, se deschide topicul celor pasionati de cursele auto/moto/navo... Ca sunt liniute, mari premii, raliuri, evenimente, aici le discutam pe toate. Ca prim subiect de discutie, va propun fimuletul din semnatura. Pt cei pasionati de raliuri in general, cea mai spectaculoasa si cea mai controversata fila din istoria a ceea ce numim azi "wrc": grupa B.
Cele mai pure masini de raliu construite vreodata...
Pt cei neinitiati, cateva date despre masinile respective: in primul rand, jucatorii "mari" - Audi SportQuattro S1, Renault 5 Maxi Turbo, Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4 (nu confundati cu Integrale, aia e alta masina), Lancia 037 Rally (una din cele mai bune masini pt raliuri pe asfalt construite vreodata), Ford RS200, Mazda RX7, Toyota Celica TwinCam, MG Metro 6R4, Opel Manta...
La capitolul performante, cel mai mic motor il avea R5, 1400cmc, putea dezvolta undeva la 400CP, apoi urmau motoarele de 1800cmc de 550CP, 2100cmc de 650CP...astea erau turbo; aspiratele aveau 2500cmc L6 si 300CP (Manta) si 3000cmc V6 si 450CP (6R4).
Prima suta de km/h era luata in 2.3-2.8 secunde. mai grav e ca reuseau timpii aia pe pietris, nu pe asfalt
ca idee, in 1986, pe un circuit de macadam de lungimea unuia de formula1, masinile de grupa B au fost cu doar 4 secunde mai lente decat monoposturile pe circuitul de asfalt. pusa pe circuitul de la Estoril intr-un show demonstrativ, Lancia Delta S4 a scos un timp ce ar fi calificat-o pe a 5-a pozitie a grilei de start in MP de F1. Ayrton Senna a scos pole cu 1:16.8 si Toivonen a reusit 1:18.1.
Cele mai pure masini de raliu construite vreodata...
Pt cei neinitiati, cateva date despre masinile respective: in primul rand, jucatorii "mari" - Audi SportQuattro S1, Renault 5 Maxi Turbo, Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4 (nu confundati cu Integrale, aia e alta masina), Lancia 037 Rally (una din cele mai bune masini pt raliuri pe asfalt construite vreodata), Ford RS200, Mazda RX7, Toyota Celica TwinCam, MG Metro 6R4, Opel Manta...
La capitolul performante, cel mai mic motor il avea R5, 1400cmc, putea dezvolta undeva la 400CP, apoi urmau motoarele de 1800cmc de 550CP, 2100cmc de 650CP...astea erau turbo; aspiratele aveau 2500cmc L6 si 300CP (Manta) si 3000cmc V6 si 450CP (6R4).
Prima suta de km/h era luata in 2.3-2.8 secunde. mai grav e ca reuseau timpii aia pe pietris, nu pe asfalt

Comment